Avatar billede bveg Nybegynder
20. maj 2010 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent dato ved match mellem unik celle

Jeg har to excel ark, hvor jeg i det ene skal hente dato fra det andet ark, som følger

Ark 1 "Kundeydelser" indeholder en kolonne AH med kode som f.eks "4 1 1", "2 1 4" og "5 4 12". Den samme kode kan findes i flere rækker. Arket indeholder ingen fast sortering og nye rækker oprettes løbende
Ark 2 "Kalender" indeholder i kolonne A den samme kode dvs. f.eks "4 1 1", "2 1 4" og "5 4 12", men her finde koden kun i en række. Kolonne B indeholder så en dato for hver kode f.eks. 20. maj 2010. Arket indeholder et fast antal rækker med fast sortering på koden i kolonne A.

I "Kundeydelser" skal jeg i kolonne AI ("Dato") hente datoen fra "Kalender" kolonne B ind ved at finde et match på koden i cellen fra AH over i "Kalender" kolonne B.

Jeg har forgæves forsøgt mig med OPSLAG, men uden held. Håber der er en som en hjælpe.
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2010 - 14:39 #1
Måske har jeg ikke forstået dig rigtigt, men som jeg læser det, burde denne formel i AI kunne løse det:

=LOPSLAG(AH1;Kalender!$A$1:$B$200;2;FALSK)

Ret AH1 til noget andet, hvis du ikke starter i række 1. Ret området i $A$1:$B$200 til det område i Kalender, du aktuelt har data i og kopier nedad. Husk at formatere cellerne i AI til dato.
Avatar billede bveg Nybegynder
20. maj 2010 - 22:50 #2
TAK for hjælpen. Med dit input og et korrektioner i koderne så virker det nu. Perfekt.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. maj 2010 - 00:22 #3
Hvis du kunne bruge hjælpen, burde du jo også aflevere de udlovede point, og ikke tage dem tilbage?????

Hvis hjælperen ikke har lagt et "Svar" men kun en "Kommentar", så ber du bare hjælperen om at sende et "Svar".

Du lukker så spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst. På samme måde som du gav dig selv point i dette spørgsmål :-)

Det er for sent at rette i dette spørgsmål, det er lukket.
Men du kan oprette et nyt med point til jkrons, ligesom jeg har gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/905248