Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 12:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 kan ikke se mine eksterne harddiske

Hej Eksperter,

Tidligere idag, havde jeg Vista installeret på min computer, men grundet stor utilfredshed med denne windows version, tog jeg ned og købte det nye Windows 7. - Som der nu er installeret på min computer.

Problemet er bare at ligegyldig hvilken eksternharddisk som jeg tilslutter til min computer via UPS, så kan jeg ikke se den under 'Denne computer'?

Klikker jeg ind på 'Enheder og printere' kan jeg også se min eksterne harddisk. Og enhedsstatusen siger at harddisk fungere korrekt.

Problemet gælder 3 forskellige harddisk typer som jeg har prøvet. Alle 3 fungere fint på andre computere.

Det underlige er at problemet IKKE gælder UPS-nøgler, disse ses og fungere fint på computeren, selv i samme UPS indgang? Meget underligt.

Håber nogle kan hjælpe mig med dette problem?

Tak for hjælpen.

Alex
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 12:25 #1
Har du set efter i diskhåndtering
18. maj 2010 - 12:25 #2
Diskhåndteringen  - tildel DREV bogstav ?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 12:26 #3
Hvis ja har den så et bogstav ?
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 12:39 #4
De kalder disken 'Disk 5', og står som 'Ikke-allokeret".

Men hvor henne kan jeg skifte drevbogstavet henne? :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 12:43 #5
http://www.wintip.dk/xp/tools/diskmgmt.htm

Dette er fra xp, men jeg menerdu kan gøre det samme i win 7
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 12:51 #6
Problemet er måske at disken ikke ses under emnet: 'Diskenheder' i toppen af skærmen?

Men kunden nedenfor, hvor der i bunden står 'Ikke-allokeret - Primær partition'?
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 12:58 #7
Har prøvet af formaterer en af mine harddiske, men så siger den bare "Formateringen kunne ikke fuldføres?"
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 13:22 #8
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Det skulle kunne lade sig gøre fra diskhåndtering men ellers prøv med dettte gratisprogram ( ikke til win 7 64 bit)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 13:40 #9
Ellers prøv dette fra Paragon. Det er det bedste, og man kan vælge mellem 32bit og 64bit versionen.
Det kræver blot, at man registrere sig for at få den gratis nøgle.
http://www.paragon-software.com/home/pm-express/download.html
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 13:47 #10
Vil jeg lige prøve så.

By the way. Hvor er det dog ufatteligt at man skal alt det her igennem, blot for at tilslutte en ekstern harddisk? Det da ikke være rigtigt at man ikke bare kan tilslutte den, og at den så selv klare resten - som på min MAC?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 14:19 #11
Der er også en anden mulig metode, her under initialisering af ny enhed: http://www.olsens-it.dk/images/shopdownloadfiles/hdd%20format.pdf
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 14:34 #12
Den løsninger har jeg også selv prøvet.

Der kommer den dog til aller sidste med følgende fejl:

"Formateringen blev ikke fuldført?".

Nogle ideer til hvad der så kan gøres?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 14:47 #13
Boote op på en XP hvis du har sådan en. kør frem til install. Hvis du kan se disken, kan du formaterer den her.
Men læg mæke til, at partitions numrerne ikke altid passer med dem i Denne computer.
Eller formater fra en anden computer under USB.
Men paragon, som jeg linkede til, skal kunne gøre det.
Ellers er der noget på HDD, som laver koks, og så er der kun Killdisk til bage, så den kan blive renset. Det tager bare lang tid, at overskrive en stor HDD. Så jeg ville sev prøve med Paragon først.
http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede alex15 Nybegynder
18. maj 2010 - 14:54 #14
Jeg har lige prøvet Paragog uden held. Prøvede lige at tilslutte 2 af mine 3 harddisk på andre computere, og her virkede de nu heller ikke. Så de er godt nok blevet ordet lidt rundt - Dejligt at man ikke havde noget vigtigt liggende på dem.

Så tror måske at fejlen ligger inde i selve harddisken og ikke i systemet?

Har fundet en anden ekstern harddisk frem som virker fint fint. Jeg har bare ikke mulighed for at smide mine backup filer fra MAC'en ned på denne Harddisk, af en eller anden underlig årsag? Kan godt læse filerne, men ikke ændre dem?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 15:11 #15
Ja hvis paragon ikke kan så er den gal. Hvad skrev programmet.
Din MAC HDD er jo formateret på en anden måde end windows. Mac bruger HFS systemet, så den disk skal formateres til Mac.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:00 #16
Her er et lille program, som skulle gøre det mulig, at køre Mac fra windows. Jeg har aldrig selv prøvet det, for jeg har ikke MC.
Men hvis du har lyst til at prøve, er linket her.
http://peecee.dk/upload/view/245672
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:00 #17
Her er et lille program, som skulle gøre det mulig, at køre Mac fra windows. Jeg har aldrig selv prøvet det, for jeg har ikke MC.
Men hvis du har lyst til at prøve, er linket her.
http://peecee.dk/upload/view/245672
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 16:01 #18
Eksperten fugere sommetider mystisk:)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
19. maj 2010 - 20:50 #19
Envejs kommunikation bliver hurtigt kedeligt, så jeg slutter og hopper af tråden.
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. august 2011 - 17:55 #20
Hej, jeg er igang med at lukke af for mine åbne spørgsmål, så hvis i giver lave et svar, så får i lige nogle point for jeres hjælp.

Jeg beklager at jeg ikke har været bedre til at svare tilbage.

Alex