Avatar billede snowsmurf Nybegynder
18. maj 2010 - 10:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Video editerings program med avancerede tekst muligheder

Jeg sidder og fifler med at få optagede video sekvenser af en brugerflade lavet om til mediefiler som afspilles internt i en brugerklient (silverlight 4.0).

At optage sekvenserne og encode og afspille dem er intet problem, men til gengæld har det vist sig at være en udfordring at finde det rette program til at kunne indsætte små tekstbokse med forklaringer i løbet af sekvenserne.

Årsagen er, at man ønsker tekst forklaringer fremfor speak indover sekvenserne.

Har prøvet Sone Vegas 9 her kunne man indsætte tekst men det virker mest som om det er tænkt til forside titler og lignende da man ikke kan vælge forskellige tekstbokstyper og dermed kun kan få firkantede og lidt kluntede tekster med i sekvenserne.

Har prøvet diverse freeware og trial versioner jeg er stødt på og fælles for dem alle er, at de enten ikke har featuren til at indsætte tekst, eller at man kun kan sætte søtrre firkanter ind med tekst.

Er blevet anbefalet Pinnacle Studio Ultimate, men de har ingen trial version.

Nogen der har ideer til et program der rummer featuren at kunne indsætte tekst som er lidt mere flexibelt end bare 1 stor firkant med tekst i som ikke kan omformes til at passe til sekvenserne ?
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. maj 2010 - 11:04 #1
Hej

Prøv dette, det bruger jeg selv og er meget tilfreds, og det kan lidt af hver med hensyn til Undertekst og Tekst bobler.

http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html
Avatar billede frem-ad Professor
18. maj 2010 - 11:05 #2
Mener at ''magix Movie Edit Pro'' kan men er ikke 100% sikker på det. Jeg ved ikke om der findes en prøve version
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
18. maj 2010 - 11:34 #3
Jeg prøver lige at kigge nærmere på trialversionen af cyberlink powerdirector 8 :)

Til fremad - problemet er at jeg har fået mange lignende svar fra folk jeg har spurgt og ja det er lidt dyrt at købe programmer som så ikke kan det man ønsker :)
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. maj 2010 - 11:56 #4
Jeg er rigtig glad for cyberlink powerdirector 8 og kan varmt anbefale det til video redigering, det indeholder mange avanceret funktioner og laver en super video kvalitet, og så kan det konveterer/opskaler til HD, jeg bruger selv købe versionen og syntes den er pengene værd.

VH
50ccm
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
18. maj 2010 - 13:12 #5
Nu ved jeg ikke om det skyldes min manglende erfaring med programmet eller trial versionen måske ikke har den mulighed, men kan man ikke editere hvor stor titles skal være=?

Det er svært at lave mindre hints med tekstbokse når det fylder hele skærmen :)
Avatar billede 50ccm Juniormester
18. maj 2010 - 14:58 #6
Dobbelt klik på den valgte Tekstboks (My title Here) på Timeline:
http://i69.servimg.com/u/f69/11/79/50/71/screen14.jpg

Så kommer et nyt vindue frem "Title Designer"
http://i69.servimg.com/u/f69/11/79/50/71/screen15.jpg

Klik så på Tekst eller Tekst Boks i videoen for og ændre.
http://i69.servimg.com/u/f69/11/79/50/71/screen16.jpg

Håber det kan bruges.

VH
50ccm
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
21. maj 2010 - 09:11 #7
Hej 50ccm

Tak for løsningsforslaget og de hjælpende hints, de var med til at give os nogle gode ideer om hvad programmet vi ville vælge skulle kunne osv.

Vi har prøvet cyberlink powerdirector 8, samt 7 andre programmer i samme stil som var mere eller mindre avancerede.

Det endte med vi valgte et der hedder ALL capture, da det har alle de ting vi ønsker i en simpel og let tilgængelig brugerflade med en god hjælpe funktion.
Avatar billede 50ccm Juniormester
21. maj 2010 - 09:30 #8
Ok fint jeg kender ikke ALL capture, det kunne være jeg skulle teste det, måske det er bedre end det jeg bruger nu:o).
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
21. maj 2010 - 10:08 #9
Hov du må gerne lige skrive dit som svar, du skal da have lidt for din ulejlighed.
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
21. maj 2010 - 10:09 #10
Det er ihvertfald noget mere gennemskueligt med den indbyggede hjælpe fil, det tog mig 20 min at forstå hele programmet stortset og set i forhold til fx Sony VEGAS som kan RIGTIGT meget men også er noget mere kompliceret så er det pengene værd for os.
Avatar billede 50ccm Juniormester
21. maj 2010 - 10:17 #11
Ok mange tak for point, jeg kan se at ALL Capture er lidt en blanding af Screen Capture/Record og video redigering, glæder mig til og se hvad det kan.

VH
50ccm