Avatar billede LiKj Nybegynder
18. maj 2010 - 08:53 Der er 5 kommentarer

Hukommelseskort til Spejlreflekskamera?

Hej, hej

Jeg er den glade ejer af et nyt Canon Eos 1000d Spejlreflekskamera.

Jeg er i tvivl om hvilket hukommelseskort, jeg skal vælge. Jeg har fået fortalt, at det midst skal have hastigheden 20mb/sek, men hvilket mærke skal jeg vælge?
Kingston, SanDisk eller andet?

Nogen, der har erfaringer på området?
Mvh Line
Avatar billede justrace Novice
18. maj 2010 - 09:08 #1
Jeg vil helt klart anbefale at du bruger SanDisk og vælg et Extreme IV.

Størrelsen er så et pris/behov spørgsmål.
Avatar billede itjokke Nybegynder
18. maj 2010 - 09:25 #2
Hej jeg ville nok anbefale dig at købe et Sandisk. Fx et SDHC Extreme III det har op til 20 mb/s som er mere end rigeligt:) jeg har selv et nikon d5000 som også kan optage HD og der er det kort helt fint. det er også ret holdbart til en rimelig pris. ca. 300-350 kr for et 4GB kort.
Avatar billede LiKj Nybegynder
19. maj 2010 - 22:37 #3
Mange tak for hjælpen...
Så vil jeg få bestilt et, så jeg kan få gang i det nye kamera
Mvh Line
Avatar billede itjokke Nybegynder
25. maj 2010 - 10:13 #4
Hej godt du fandt ud af det :)

Hvis du har fået de svar du skal bruge, eller selv har fundet ud af det så luk tråden ved at accepterer et svar eller ved selv at give et svar som du så accepterer. :)

Joakim
Avatar billede LiKj Nybegynder
25. maj 2010 - 10:54 #5
Nårh okay. Jeg er ny herinde...
Hvor "accepterer" jeg et svar?

Kommer lige tanke om en ting mere. Har I gode erfaringer med et gratis photoshop-proggram? Hvis ja, hvilket?