Avatar billede ichr Nybegynder
17. maj 2010 - 15:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværkskort

Hej.
Jeg håber en af jer herinde kan hjælpe mig. Jeg har købt en brugt harddisk, som var helt tom da jeg overtog den. Jeg har nu lagt windows XP i den, men kan ikke komme på nettet. Dem jeg har købt den af påstår der er netværkskort i den, men går jeg under enhedshåndtering kan jeg ikke se det.
Hvordan tjekker jeg om det er der? Og ikke mindst hvordan får jeg det til at virke hvis det er der?
Jeg har adsl, så det burde vel bare være at sætte ledningen i!
17. maj 2010 - 15:10 #1
...brugt harddisk... - du mener vel en brugt COMPUTER ?

Hvis der rent fysisk er netværksstik (RJ45) bør der jo også være 'resten' ?

Dvs. ENHEDSHÅNDTERINGEN og/eller [Kontrolpanel] [Netværk] viser ikke noget brugbart ?

Kan vi få fabrikat, model, type, ... ?
Avatar billede lzs Nybegynder
17. maj 2010 - 15:19 #2
Ja hvis det er en pc du snakker om, så gør som karise_larry foreslår og prøv at kig efter et netværksstik.

Eller er det en NAS du snakker om? eller
Avatar billede ichr Nybegynder
17. maj 2010 - 15:21 #3
Øh ja jeg mener vel computer :-)
Det er en HP compaq, tror der står d530 SFF på et lille skilt på siden,men er ikke helt sikker på "d530" da det er temmelig utydeligt.
Hvis jeg søger i enhedshåndtering kommer der ikke noget frem om netværkskort overhovedet. Jeg henvendte mig så til sælger, som påstår der er netværkskort i.
17. maj 2010 - 15:30 #4
Sådan en hygge sag ->
http://www.saacomputer.com/catalog/images/HPD530Desktop.jpg ?

(Hvor mange ører har du givet for den ?)

Jeg har et par stykker af den model, type, ... - virker fint med netkort osv ...
17. maj 2010 - 15:30 #5
... Check i BIOS om LAN evt. skulle være DEAKTIVERET ?
Avatar billede ichr Nybegynder
17. maj 2010 - 15:40 #6
Ja lige præcis sådan en :-)
Gav 300 kr for den. Har været brugt i et større firma der skiftede alle deres computere ud.
Avatar billede ichr Nybegynder
29. oktober 2010 - 08:00 #7
svar