Avatar billede snoen Nybegynder
17. maj 2010 - 12:11 Der er 7 kommentarer

Formattering af bærbar

Min HP Compaq 8710w køre laaaangsom. Jeg vil gerne starte på en frisk med en formatteret maskine. Der en partition på den lige nu til en evt recovery. Den skal bare væk. Har en PC med Windows 7 som jeg synes fungere fint. Hvad gør jeg for at få en frisk maskine med win7 der naturligvis køre med drivere til alt hardwaren? Kan jeg undgå at formatere?
Niels
Avatar billede Jensen DK Novice
17. maj 2010 - 12:28 #1
Kør en tur med killdisk.
http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede snoen Nybegynder
17. maj 2010 - 12:38 #2
Det lyder fristende. Men den sletter vel også alle drivere til skærm, musepad'en osv?
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2010 - 12:40 #3
Du bør uddybe spøgsmålet lidt mere det der ligger på maskinen nu er det Win7? du skriver du har en recovery så skal den vel ikke væk du kan ikke installere Win7 uden en dvd med nøgle
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2010 - 13:20 #4
Du må under ingen omstændigheder køre en killdisk så er alt væk du bør derimod nettop køre recovery og når du er færdig bør du lave de genoprettelses diske som du blev opfordret til under opstart da du fik maskinen og også lave en reparations disk den kan være på en cd fylder ca. 140Mb
Avatar billede snoen Nybegynder
17. maj 2010 - 13:31 #5
Når jeg så har lavet min repCD, er det så OK at køre KillDisk? Det lyder jo dejligt med en tom og jomfruelig maskine
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. maj 2010 - 17:06 #6
Nej du læser ikke alt en rep disk er kun til det den hedder du skial(skulle) have lavet genetablerings disk hvilket du kun kan når den kører optimalt derfor kør fra recovery rens din maskine med ccleaner og ryd op fremstil så genetblerings diske så har du mulighed for ny installation
Avatar billede kosmos Nybegynder
17. maj 2010 - 17:42 #7
Du kan godt bruge killdisk på den, men husk alle drivere samt operativ systemet vil blive slettet... aka du står tilbage med en tom computer.

Du kan dog hente alle drivere her:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3355679&lang=en&cc=us

- Kosmos