Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
17. maj 2010 - 09:04 Der er 7 kommentarer

Bøvl med "TDC Box"

Halløj alle i Guru'er *GG*

Har lige fået det nye vidunder fra TDC - deres TDC Box .. Men jeg kan overhovedet ikke få NOGET som helst til at virke! Har en Cisco/Linksys router (WRT54G) som jeg har konfigureret sådan som jeg gerne vil have det hele til at fungere - problemet er bare at jeg også bruger min "egen" dns fra www.opendns.com.

Jeg har så følgende problemer:
  1: kan ikke konfigurere TDC Box til at bruge DNS fra opendns.com
  2: kan overhovedet ikke få min gamle router til at være på netværket

Kan man evt aflive den TDC box?

Håber i kan hjælpe!
Mvh Jan
Avatar billede giweo Juniormester
17. maj 2010 - 09:16 #1
Det kan du sagtens

Så "omdøber" du bare TDC boksen til fx 192.168.2.1 og kalder din egen router 192.168.1.1

Forbinder WAN på Cicso med LAN på TDC

Derefter slår du DHCP fra på TDC boksen, så er det din gamle router der bestemmer det hele !!
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
17. maj 2010 - 09:50 #2
Jovist, men hvordan f**den slår jeg DHCP fra på TDC-wunder-box?
Avatar billede giweo Juniormester
17. maj 2010 - 10:16 #3
Ringer ind til TDC, og beder dem logge sig ind på din boks og slå det fra  *S*
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
17. maj 2010 - 10:23 #4
Har haft fat i kundeservice, 199 for opkald ... Det er lige i overkanten ;)
Avatar billede giweo Juniormester
17. maj 2010 - 11:06 #5
argh  -  det kommer nok an på hvilket abonnement man har hos dem - men jeg kan desværrre ikke lige logge på min herfra og se hvor det rettes. Kigger når jeg kommer hjem, hvis ikke nogen andre har nået at svare i mellemtiden
Avatar billede giweo Juniormester
17. maj 2010 - 11:14 #6
Mon ikke du kan finde noget her :  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20780
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
17. maj 2010 - 12:15 #7
Kigger lige FAQ'en igennem, men synes ellers jeg har kigget lidt rundt .. Jeg siger ihvertfald tak på forhånd :)