Avatar billede hshlund Nybegynder
16. maj 2010 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

systemgendannelse i xp

Hej.
Har haft problemer med virus på min pc. I den forbindelse har jeg været meget grundig med min oprydning. Ser ud til at jeg har fået fjernet noget vigtigt fra min xp da systemgendannelsen ikke virker mere. Når jeg prøver at starte den op får jeg kun en hvid skærm. Det samme sker når jeg går på nettet, hotmail er bare hvid side og andre er sideopsætningen helt skæv.
Har prøvet at rette systemfiler igennem sfc /scannow uden resultat og geninstalleret Internet Explorer 8
nogen forslag :-)
Hilsen Henrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2010 - 19:48 #1
Tryk F8 lige efter BIOS og vælg sidst kendte konfiguration.
Avatar billede janmanden Nybegynder
16. maj 2010 - 20:24 #2
Du mener at du har fået slettet alle dine restore points i system gendannelse og derfor ikke kan køre den tilbage til en tidligere dato?

Hvis alt går i ged kan du jo prøve at smide xp installations cd'en i og reinstallere oven på den gamle, så du ikke mister alt for meget.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 20:46 #3
Hvis du går i kør og skriver rstrui.exe starter så systemgendannelse?
Avatar billede hshlund Nybegynder
16. maj 2010 - 22:12 #4
Hej John
Har desværre prøvet f8 og valgt sidst kendte konfiguration uden held, det sidste forslag med rstrui.exe virkede desværre heller ikke. Ved ikke lige hvordan, men ser ud til at jeg har slettet alle mine restore points som #2 skriver. Er det så bedst med en reinstallering
Avatar billede hshlund Nybegynder
17. maj 2010 - 09:34 #5
Har været igang med en reinstallering, men den går i stå når der mangler 34 min... Er sikker på jeg bruger den xp jeg installeret i sin tid. Kan opdateringer og hvad der ellers er kommet siden hen forhindre at jeg kan bruge min gamle xp??
Avatar billede hshlund Nybegynder
17. maj 2010 - 12:32 #7
Selv om jeg prøver at få hjælp er det stadigvæk tilladt selv at bruge hoved. 34 min fejlen = problemer med hardware..... tror pokker når jeg bruger xp til min bærbare... kørte en reinstall med den rigtige xp, så lukke tråden.. tak forhjælpen... Janmanden gider du sende et svar...
Avatar billede janmanden Nybegynder
17. maj 2010 - 12:56 #8
Ked af dit problem, men jeg håber at det går godt.