Avatar billede ivan0205 Nybegynder
16. maj 2010 - 14:10 Der er 5 kommentarer

Kan ikke få lov at installere iTunes på Windows 7 DK (64 bit)

Jeg kan ikke få lov til at installere iTunes på en bærbar PC med Windows 7 (64 bit).

Når jeg prøver at installere, så skriver Windows:
"Der kunne ikke opnås adgang til Windows Installer.
Dette problem kan opstå, hvis du kører Windows i fejlsikret tilstand, eller hvis Windows installer ikke er korrekt installeret. Kontakt supportpersonen for at få hjælp"

Se evt. screendump her: http://bakkelyparken.dk/upload/itunes.jpg

- Jeg kører IKKE i fejlsikret tilstand!
- Brugeren HAR administrator rettigheder.
- Jeg har prøvet at højreklikke på iTunes installationsfilen og vælge "Kør som administrator...", men med samme resultat.

Der er ikke andre supportpersoner end mig selv, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre! Andet end at få hjælp fra nogen her på eksperten.dk, selvfølgelig.

Yderligere info:
Maskine: ACER bærbar PC (fra Februar 2010).
Styresystem: Windows 7 DK 64 bit.
iTunes: "iTunes64Setup.exe"
Avatar billede giweo Juniormester
16. maj 2010 - 14:13 #1
Kører du install programmet som administrator ?
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
16. maj 2010 - 14:19 #2
Tak for hurtigt svar!
Ja - som der står i mit indlæg - så har jeg prøvet at køre installationen som administrator. Men med samme resultat. Desværre.
Avatar billede mulvad Nybegynder
17. maj 2010 - 11:49 #3
Jeg går ud fra, at du forsøger at installere den nyeste version (Itunes 9). Denne udgave er både X64 og X86 i samme installer?
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
17. maj 2010 - 22:54 #4
Hej Mulvad!

Tak for dit svar/kommentar!

Ja, det er den nyeste version. På http://support.apple.com/kb/DL1037 (som er der jeg har hentet programmet), står der fl.g. om denne version:
Version: 9.1.1
Post Date: April 27, 2010
Download ID: DL1037
File Size: 93.9 MB

Men jeg har absolut IKKE indtryk af, at det er samme installer for 64 bit og 32 bit (er det ikke det du mener med X64 og X86?), for der står også således:
System Requirements
- Windows Vista 64 bit
- Windows 7 64 bit

Jeg modtager gerne et link til hvor jeg kan hente en anden version (end den jeg har), som jeg kan prøve...
Avatar billede Vandreren Novice
02. juni 2010 - 21:05 #5
Kan tjenesten Windows Installer startes?
Hvilken version af Windows Installer har du installeret?

Hvilke beskeder/advarsler kommer der i logbogen (eventviewer), når du forsøger at installere programmet?

At konsultere Logbogen (Event Viewer) i Windows.

1. Vælg kør (Windowstast + R).
2. Skriv eventvwr og tast [Enter].

Mere information: http://support.microsoft.com/kb/308427/da