Avatar billede tnoermark Nybegynder
15. maj 2010 - 22:16 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Lenovo W500 ingen trådløs forbindelse?

Så er jeg på den igen. Denne gang skal jeg oprette forbindelse til en trådløs router hjemme.

Men jeg kan ikke få tændt for den trådløse forbindelse på computeren.

Computeren er en Lenovo W500 med Windows Vista.

Nogen forslag?
15. maj 2010 - 22:30 #1
HAR du brugt det trådløse før (et andet sted) på omtalte PC ?

(Husk den lille switch på forkanten *S*)
Avatar billede knuf Nybegynder
15. maj 2010 - 22:31 #2
Du kan starte med at checke, om det trådløse netkort er aktiveret.
Gå ind i Netværks-og delingscenter/Administrer netværksforbindelser.
Så skulle du gerne kunne se status på dit trådløse netkort.
Du kan evt højreklippe på det og se yderligere info.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
15. maj 2010 - 22:47 #3
Jeg har lige købt pc'en og har ikke prøvet det trådløse før. Netværket virker på en anden computer. Har husket switchen på forkanten. Jeg kan tænde for bluetooth, men ikke andet.

I netværks og delingscenter er det eneste jeg kan se Local Area connection Intel(R) 82567LM Gigabit Network Connection. Hvis jeg tænder for bluetooth, dukker der et ikon op med det. Ikke mere.
15. maj 2010 - 23:45 #4
Der er nogle små grønne indikatorer under skærmen; én af disse (den første fra venstre) er symbol for WLAN/Trådløs... er der 'gang' i den ???
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 00:50 #5
Nope, der er ikke gang i LED'en. Har lige været ved at kigge under keyboardet og der sidder et "kort" hvor på der står intel wifi link 5100, model 512AN_MMW
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 00:57 #6
Måske har jeg fundet noget jeg kan bruge her, det prøver jeg lige, vender tilbage med resultat senere.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 01:28 #8
Hmmm...det var ikke løsningen, øv øv.
Avatar billede kimtheman Novice
16. maj 2010 - 02:12 #9
Hvad med Wireless radio switch. Er der tændt for denne?

Se på side 142 her http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobiles_pdf/43y6630_04.pdf
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 09:53 #11
@kimtheman se #3, har husket switchen
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 10:53 #12
@peter4220 det virker ikke.
Det er som om computeren ikke kan se kortet intel wifi link 5100, model 512AN_MMW
16. maj 2010 - 10:55 #13
Hvad siger/viser ENHEDSHÅNDTERINGEN ?
Avatar billede kimtheman Novice
16. maj 2010 - 11:00 #14
Ja hvis driveren ikke er installeret går det ikke.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 11:19 #15
Den viser ikke kortet under network adapters, der står kun intel (R) 82567LM Gigabit Network Connection, går ud fra at det er min kabelforbindelse.
16. maj 2010 - 11:38 #16
Check i BIOS - Config - Network -
Om WireLess er aktiveret ???
Avatar billede tnoermark Nybegynder
16. maj 2010 - 11:46 #17
Har lige været i bios, det ændrer ikke noget, den står på ON.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
02. september 2010 - 09:31 #18
Jeg fik tilsendt et nyt trådløs netkort fra Lenovo. Det installerede jeg, men desværre hjalp det ikke. Derefter sendte jeg maskinen til Lenovo Support og efter 3 dage fik jeg maskinen igen. Desværre virkede det trådløse stadig ikke. De resetter sikkert maskinen, når de har fået det hele til at fungere. Så jeg måtte igang med at søge på lenovos hjemmeside efter en løsning og fandt en langt om længe. Nu virker det hele. Jeg hentede en af de filer, der er på denne side, kan ikke huske hvilken en.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?doccategoryind=181226&template=%2Fproductpage%2Flandingpages%2FproductPageLandingPage.vm&brandind=10&familyind=422613&machineind=426904&modelind=0&partnumberind=0&subcategoryind=0&operatingsystemind=343518&validate=true
Hermed lukkes spørgsmålet.
Avatar billede kimtheman Novice
02. september 2010 - 10:35 #19
Lol du kan ikke huske hvilken en...haha
Avatar billede tnoermark Nybegynder
02. september 2010 - 11:06 #20
Forstår ikke helt det sjove i det...:-/ Jeg er ikke computer ekspert!
Avatar billede kimtheman Novice
02. september 2010 - 11:24 #21
Tænkte nu også mere over hvis jeg havde haft så mange problemer med at få en ting til at virke så havde jeg måske bidt mærke i hvad årsagen så var når problemet blev løst.

Er nu heller ikke ekspert men måske mere nørdet end de fleste.
Avatar billede tnoermark Nybegynder
02. september 2010 - 12:04 #22
Her kommer forklaringen. Det er længe siden jeg fik det hele til at virke og da det virkede, glemte jeg alt om mit spørgsmål her på eksperten.dk.
Nu er jeg så via email blevet mindet om mine åbne spørgsmål og blevet bedt om at lukke dem, hvis de ikke er aktuelle mere. Nogle lukker deres spørgsmål uden at komme med en løsning og det synes jeg ikke om, (ved godt at mit svar ikke er helt dækkende) men der er dog en forklaring.
Avatar billede kimtheman Novice
02. september 2010 - 12:39 #23
Ja okay. Nej synes også det er det mindste folk kan gøre, at komme med deres løsning, da der er mange herinde, der vælger at bruge deres fritid på at sidde og hjælpe, og så er det lidt tamt når løsningen er fundet eller ikke, at man pludselig ikke høre mere. Og tro mig dem er der mange af.

Og for at andre kan få glæde af løsningen, når de søger i forum, er det jo fedt løsningen også står der, hvis de har samme problem.

Men fedt du fik det løst.