Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
15. maj 2010 - 18:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kør FileZilla som med admin rettigheder

Jeg er lige skiftet til Mac, og skal i den forbindelse have lagt mine filer fra den gamle PC over på min nye mac. Da jeg kunne ikke se min computer i under fælles, har jeg oprettet min PC som som FTP server. Men når jeg forsøget at downloade filer med FileZilla siger den at den ikke kan oprete mapper eller skrive til filer. Da FileZilla ikke har spurt efter adgangskode, går jeg ud fra at det er fordi den ikke har rettigheder til at skrive til de mapper.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg overføre filer, eller hvordan jeg giver FileZilla de nødvendige rettighedder.
Avatar billede Jackount Nybegynder
15. maj 2010 - 22:09 #1
Det kan være fordi Mac OS X (også den nyeste 10.6) ikke understøtter at skrive til NTFS. Den kan dog læse det.
Der er noget med at du kan slå det til, men det skulle være meget farligt. Mac bruger som standard HTF+.
Prøv at gå ind i din gamle computer (Windows gætter jeg på) og gå ind i kommandoprompten.
Hvis det er dit c-drev du vil kopiere til din mac, skriv:
convert C: /FS:FAT32

Prøv så om det virker :)

Btw - hvordan sætter du den gamle op til at være en ftp-server?
Kan man bruge den normalt samtidig? (Undskyld hvis jeg spørger dumt)
Avatar billede egonspock Seniormester
16. maj 2010 - 03:17 #2
Det skal nok give mening at Filezilla ikke kan lave mapper et eller andet sted (prøv at sætte hjemstedet i f. eks. hjem/Skrivebord ), men jeg forstår ikke hvorfor du ikke får lov til at oprette forbindelse til din PC. Har du prøvet at tilknytte server (CMD-k og derefter skrive smb://ipadresse) ?Måske kan et andet program i øvrigt mere end filezilla, f. eks. cyberduck fra http://cyberduck.ch
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
16. maj 2010 - 09:48 #3
Jeg må have udtrykket mig forkert, det er igennem finder jeg ikke kan se min computer. Jeg kan sagtens oprette forbindelse igennem FTP.

Jeg kan også få også få forbindelse til FTP serveren igennem Finder ved at skrive ftp://ipadresse i Safari men jeg syntes ikke det virker helt flyende.

Når men jeg fandt ud af at det, det var den mappe jeg forsøgte at tilgå der krævede admin rettigheder. Så hvis jeg skrev til Skrivebordet og derefter kopierede med Finder kunne jeg godt få en "Godkend" dialog boks op.

Det er ikke sådan at man skal slå det noget til sådan at man kan se alle enheder på netværket. Dropbox, hvis i kender det, kunne nemlig godt se min PC, formoder jeg, eftersom den hentede ned via LAN.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
16. maj 2010 - 09:57 #4
@egonsponk
PS: jeg bruger XAMPP med FileZilla Server til at oprette en FTP server. Men jeg vil tro at du bare kan følge denne guide: http://lifehacker.com/339887/build-a-home-ftp-server-with-filezilla
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. maj 2010 - 23:55 #5
@egonspock kan vi ikke dele point, du har kun svaret halvt på mit spørgsmål. Men det var nok til at jeg kunne få det til at virke.

@Jackoun tak for hjælpen men du må have misforstået mit spøgsmål.
Avatar billede Jackount Nybegynder
23. maj 2010 - 00:01 #6
Ja - det kan jeg godt se nu.. Undskyld, min fejl :)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
23. maj 2010 - 00:07 #7
Det går nok :)
Avatar billede egonspock Seniormester
23. maj 2010 - 00:45 #8
No problems herfra. Det vigtigste er at du fik løst dit problem :-)