Avatar billede websurfer11 Novice
14. maj 2010 - 10:54 Der er 1 løsning

Chipset 865GL ok for erstatning af Chipset 865GV?

Jeg er i færd ned at købe nyt bundkort til afløsning af defetkt bundkort. Nu har jeg en sikkerhedkopi af mit c-drev på en backuup-harddisk. Men er kommet i tanke om, om det nye bundkort skal have nøjagtig samme chipsetbetegnelse. På det gamle havde det betegnelsen Intel 865GV på det nye, som jeg har i søgeren hedder chipset Intel 865G men under yderligere informatoner ses at det faktisk hedder Intel D865GLC.
Jeg har også fundet et bundkort med Intel 865GV chipset, men den føromtalte havde bare  bedre specifiakationer.
Alle bundkort, som jeg har kik på har sammme socket og anvender samme ramtype.
Nu har jeg det problem, at jeg vil have en ghost af en IDE-harddisk til at boote på en ny SATA-300 harddisk p.g.a  bedre hastighed. Alle bundkort supporterer nemlig SATA-harddiske / og IDE-harddiske. Jeg er helt med på, at jeg skal have SATA-driver lagt på mit c-drev for at den nye SATA-harddisk vil blive at se.
Men hvor vigtigt er den helt nøjagtige chipset begtegnelse. Når begge er Intel 865G chipset - eller skal man tilstræbe den helt nøjagtige betegnelse? Hvilken betydning har det?
Avatar billede websurfer11 Novice
02. oktober 2010 - 08:48 #1
Fik aldrig input og fandt aldrig ud af svaret - spørgsmålet er hermed lukket