Avatar billede musmus Nybegynder
14. maj 2010 - 09:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Information store skal genstartes hele tiden

Hejs,a
jeg har store problemer med min Exhange på win 2003 small business.

Her i en uges tid, har jeg skulle genstarte min MS INformation Store service, hver morgen, for at kunne modtage mails på min AD clienter.

Mine clienter bruger 2003 Outlook, og de kan ikke hente mails fra Exchange serveren,d er står de er "disconnected".

Information Store servicen kører, men jeg er nødt til at genstarte den, også kører vi alle perfekt igen.

Hvad kan problemet være? Og hvordan løse jeg det?
Eftersom jeg ingen fejlmeddelelser får, er det svært at finde fejlen.

Kan det være for mange brugere i forhold til licenser eller er databasen ikke stor nok?

Håber nogen kan hjælpe mig, det er pænt irriterende at jeg skal genstarte servicen hver dag. :-(

Håber at høre fra Jer derude!

Venlige hilsner,
Musmus
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 09:59 #1
Ikke ekspert på området, men kan du ikke se hvilken fejl det er i Event loggen? (hvis den findes på sådan en maskine)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 10:01 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 10:05 #3
Kunne måske også bruges?
http://support.microsoft.com/kb/219419
Avatar billede musmus Nybegynder
14. maj 2010 - 10:05 #4
Hejsa,
problemet er at den IKKE melder fejlen.

Alt er som det skal være, ser det ud som om, men jeg kan se at vi ikke modtager mail, og den skal derfor genstartes servicen, så alt igen som igen ting var hændt.

Det er som om, at den hver aften kl. 24.00 lukker ned.

Mærkeligt.

Venlig hilsen
Musmus
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 10:08 #5
Kører den automatiske opdateringer?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 10:13 #7
Det sidste link kan nok ikke bruges til noget desværre da det er af ældre dato
Avatar billede musmus Nybegynder
14. maj 2010 - 10:15 #8
nej, vi vælger manuelt hvad er skal opdateres, hvis du tænker på microsoft opdateringer

Venligst
Musmus
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 10:25 #9
Ja det er det jeg tænker på.
Så jeg regner med den er opdateret.
Har i kontrolleret disken for fejl?
Avatar billede musmus Nybegynder
14. maj 2010 - 10:30 #10
Ja, det har vi, intet der heller.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2010 - 14:07 #11
Må håbe på mere hjælp her.Har ikke umiddelbart mere at byde på desværre.
Avatar billede musmus Nybegynder
09. november 2012 - 13:23 #12
send mig et svar, så får du point.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2012 - 14:06 #13
ok
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester