Avatar billede enan2n Nybegynder
13. maj 2010 - 14:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Diskdefragmentering synes ingen ende at tage

Kan det passe, at diskdefragmentering af mit system-drev skal tage over 10 timer? Jeg har bedt den om kun at defragmentere C-drevet, men den bliver ved og ved.

Der er 214 GB ledig af 401 GB og jeg bruger i Vista Home Premium 64.

Kan der være noget galt eller skal jeg bare væbne mig med tålmodighed?

Er der noget, jeg bør tjekke eller gøre?
Avatar billede enan2n Nybegynder
13. maj 2010 - 15:06 #1
Jeg har læst i nogle gamle tråde, at man gratis kan bruge nogle andre programmer end Vistas eget til defragmentering. Er de bedre, hurtigere, lige så sikre at bruge?
Avatar billede Lasjac Nybegynder
13. maj 2010 - 15:22 #2
Vista rydder også selv op hele tiden. Du kan også prøve en ccleaner.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. maj 2010 - 15:24 #3
Det tager lang tid med store diske. Der er forskellige programmer der kan gøre det på forskellige måder, f.eks. at defragmentere bestemte filer.

Du skal nok bare væbne dig med toldmodig uanset hvilket program du bruger med 200 GB brugt..

Hvis du vil prøve andet end microsofts.. der ikke er specielt godt, kan du prøve

Auslogic Disk Defrag (www.auslogics.com/en/software/disk-defrag)
eller
Defraggler (www.piriform.com/defraggler)
Avatar billede enan2n Nybegynder
13. maj 2010 - 15:42 #4
Ok. Inden jeg prøver noget andet, vil jeg lade Vistas defragmentering køre indtil i morgen. Jeg skal alligevel ikke sove herhjemme i nat. Det er træls at sove i samme rum som en tændt computer! :O)

Kan der være problemer ved at have Antivirus, Antispyware og andre startprogrammer kørende i baggrunden?
Avatar billede enan2n Nybegynder
13. maj 2010 - 15:48 #5
Til Lasjac: Jeg ved ikke, hvad du mener med, at Vista selv rydder op hele tiden. Hvis en automatisk diskdefragmentering tager flere dage, kan den jo aldrig nå at gennemføre en hel defragmentering, da jeg som regel aldrig har computeren tændt i mere end 12-15 timer ad gangen.

CCleaner har jeg kørt, inden jeg startede defragmentering.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. maj 2010 - 16:18 #6
Hvis du ikke skal bruge computeren, vil jeg anbefale dig at koble den fra internettet og derefter slå antivirus og antispyware fra, og så lukke alle andre programmer end defragmenteringsprogrammet.
Avatar billede enan2n Nybegynder
12. april 2013 - 12:06 #7
lukket