Avatar billede trine_uldall Nybegynder
13. maj 2010 - 13:12 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Nyt site ikke fundet af google

Hej, jeg har lagt www.rieosted.dk ud for en uges tid siden, men google og bing har stadig ikke fundet det. Er det ikke unormalt? Denne del af meta : <meta name="robots" content="all" /> tilføjede jeg først idag, -kan det have noget med det at gøre?
Hilsen Trine

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>Rie Osted - forfatter og journalist</title>

<meta name="Keywords" content="Fagbøger, skolebøger, pigebøgerne, astrologi, historier med gods i ">
<meta name="Description" content="Forfatter og journalist Rie Osted har udgivet både skønlitteratur og fagbøger. Flere af føgbøgerne anvendes i folkeskolen, blandt andet Astrologi.">
<meta name="Author" content="mail@media-now.dk">
<meta name="robots" content="all" />
<link href="../rie_osted.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

<!-- TemplateEndEditable -->

</head>
Avatar billede caspersch Nybegynder
13. maj 2010 - 13:24 #1
Hej Trine,

Det kan kun have noget med det at gøre, hvis du samtiddig fjernede noget andet kode som forhindrede søgemaskinerne i at indeksere dit website (det virker det ikke som). Søgemaskinerne unlader kun at indeksere dit website, hvis du specifikt beder dem om at lade være, enten via meta eller robots.txt.

Du bliver nød til at poste dit link på diverse fora, blogs, websites og så håbe på at deres robot kommer forbi og se dit link (på samme måde som her).

Jeg har en teknik til at få indekseret sider på få min, som bygger på overstående, via nogle konkrete websites. Det er med at kende de websites, hvor man ved Google bot kommer tit :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
Avatar billede caspersch Nybegynder
13. maj 2010 - 13:27 #2
Nu har jeg lige kigget på dit website, og der er del punkter som ikke er særligt hensigtmæssige, hvis du satser på søgemaskinerne som kilde for dine besøgende.

Identiske title tags & dublicate content (søge på nettet, så finder du en forklaring)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
13. maj 2010 - 13:29 #3
Hej Casper
Mange tak for dit hurtige svar. Godt at høre at der ikke er fejl - jeg har også gjort som jeg plejer. Jeg fjernede ikke noget andet samtidig.
Du skriver du har en teknik til hurtig indeksering? Hvorledes...?
Mange hilsner Trine
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
13. maj 2010 - 13:55 #4
Nu har google din side i deres samling, men ikke noget direkte link endnu.

Eksperten - Spørgsmål - Nyt site ikke fundet af google
13. maj 2010 ... Hej, jeg har lagt www.rieosted.dk ud for en uges tid siden, men google og bing har stadig ikke fundet det. Er det ikke unormalt? ...
www.eksperten.dk/spm/909558 - 27 minutter siden
Avatar billede giweo Juniormester
13. maj 2010 - 14:09 #5
Tilføj den selv, i stedet for at vente på robotten tilfældigt kommer forbi.

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
13. maj 2010 - 14:31 #6
Tak alle sammen for hjælp og svar - vil egentlig gerne give point til alle 4, kan man det?
Avatar billede caspersch Nybegynder
13. maj 2010 - 14:37 #7
Det er ikke hensigtmæssigt at bruge Googles egen tilføj funktion, det bedste resultat kommer af at lade Google Bot finde dit website af naturlige veje (links fra andre sider), og ikke "stopper det langt ned i halsen på den".

Jamen netop ved at få postet mit link på sider jeg ved Googlt Bot kommer forbi jævnligt, har jeg mulighed for at få siden indekseret meget hurtigt - typisk indenfor et par minutter. Googlt Bot er interesseret i "fresh content", og besøger hyppigere websites som har en høj opdateringsfrekvens, eksempelvis aktive fora som Eksperten.dk

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
Avatar billede giweo Juniormester
13. maj 2010 - 14:38 #8
svar  -  ja du deler bare point ud til dem du synes har hjulpet
Avatar billede caspersch Nybegynder
13. maj 2010 - 14:48 #9
svar!
Avatar billede mikaelch Novice
16. maj 2010 - 08:27 #10
Her et par tips hvordan dn siden hurtigere bliver fundet af google og du optimere din hjemmeside

knokle på dag og nat find flere relevante links , bloggen om dit emme på en blog , skriv nyheder ud på denne måde når du gratis meget langt !

her er et par tips

Find en unik ide lav din side anderledes end de andre i din branchen prøv at  være nyskabende i din branchen

Brug google søge ord værktøj find de ord med trafik i https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&stylePrefOverride=2#search.none!ideaType=KEYWORD&requestType=IDEAS

husk lav h1 overskrifter i teksten og h2 overskrifter med dine søgeord

læs gerne de 2 blogs grundigt man lære meget af at læse dem

http://www.thomas-rosenstand.dk/meta-keywords-tags læste denne gode af Thomas rosenstand med der er mange flere gode

http://seo.demib.dk/ eller læs mikkel demib blog er supergod og lærerrig

skrive i dirverse forummer med dit link til bloggen også amino.dk

Lav en wordpress blog på hjemmesiden

tilmelde bloggen  rss -feed , portaler

En side med massevis gode links , du kan tilføje din hjemmeside til.

http://www.worldnews.dk/

Find på google links , skriv på google tilføje link , hjemmeside side url registrere mv.

Søge på google med dine søgeord find relevante steder du kan tilføje links.

Find dine konkurrenter links brug Yahoo site seach

http://siteexplorer.search.yahoo.com/

Husk læs disse 2 herres SEO bøger de giver flere gode tips Thomas rosenstand download evt . Gratis version først http://www.seo-lex.dk og husk læs også Mikkel Demib SEO bog er supergod http://seo.demib.dk
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
16. maj 2010 - 11:14 #11
Tusind tak, det er meget interessant - og også minimum et deltidsjob i sig selv :-)
Gemmer dine links og arbejder mig op ad SEO-stigen.
Mange hilsner Trine
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
16. maj 2010 - 11:40 #12
Forresten - det med worldnews - er det det, man kalder linkbuilding? Jeg har hørt dårligt om nogle af de sites, hvor der er samlet en masse links - hvordan skelner man de gode (der rent faktisk har en betydning, fx med meget trafik) fra de dårlige?
Hilsen Trine
Avatar billede mikaelch Novice
16. maj 2010 - 13:52 #13
denne liste http://www.semoblog.com/tilf%C3%B8j-link-71.html giver om det er direkte links eller Nofollow som ikke giver link værdi med trafik effekten er meste ved direkte links
sider der giver mest er normalt dem hvor linket er direkte fordi det får en fast placering normalt er denne underside indekset i google og normalt har den en pagerank denne underside dog er pagerank kun et finger peg om det giver meget høj værdi undersiden kan jo være nyoprette mv.
tog den anden listen der er flere af rss og feed portaler der giver udgående links

ser ud til liste ikke helt bliver opdatere om det infollow links eller nofollow links da f.eks. http://blogbot.dk/ er blevet nu til direkte links kunne ses på linket og en yhaoo site seach

google toolbar på computer er en god ting du kan bl.a. se den underside dit links kommer ind på har en pagerank , før du invester i links