Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. maj 2010 - 18:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slukke for internet forbindelsen via en computer?

Hej

Er der en måde man kan slukke internet forbindelsen hjemme via en computer? Altså ikke ved at trykke på knappen på den der wireless router, men ved hjælp af en bærbare.

Tak.
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. maj 2010 - 19:30 #1
Ikke så vidt jeg ved. Det kan da være nogle modeller kan. Hvad med at afbryde forbindelsen mellem computeren og routeren? Eller blot tage ethernet kablet ud af routeren?
Avatar billede nugga Nybegynder
12. maj 2010 - 20:00 #2
Ja du kan gøre det fra routeren, alt efter hvad for en det er.
Avatar billede danco Nybegynder
13. maj 2010 - 00:23 #3
Jeg vil tillade mig at spørge:
hvorfor i alverden er du også interesseret i at slukke for din router?
Mange moderne routers (bla linksys) har en indbygget funktion der gør det muligt for den at slukke og tænde efter et fastlagt skema.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
13. maj 2010 - 11:12 #4
Den måde jeg mener på, er at afbryde internet forbindelsen i min router for alle dem der bruger det.

Inkl. hvis der er nogen i en anden lejlighed, der har hacket koden mit wireless internet password.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
22. maj 2010 - 19:12 #5
Lukker
Avatar billede nobonu Nybegynder
22. maj 2010 - 21:24 #6
Hvis du mener at du er hacket bør du starte med at resette din router og starte hele opsætninget af et nyt Wireless netværk.Brug tid på at sætte dig grundigt ind i routeren virkemåde og opsætning det kan godt betale sig.I Opsætningen finder du alt du skal bruge for at få styr på sikkerheden.Vær ikke bange for at gøre noget galt det er ikke være end at du prøver igen .det er fejlene du lære af
mvh
Avatar billede egzonrh Nybegynder
22. maj 2010 - 21:25 #7
I orden, tak:)