Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2010 - 17:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Skal have nyt grafikkort. og der står at trømforsynigen mindst skal være på 450W. Hvor finder jeg ud af hvor mange watt min strømforsyning er på?
Avatar billede besle Nybegynder
12. maj 2010 - 17:11 #1
åbner dit kabinet og kigger på strømforsyningen, eller finder ud af hvad model nummer din computer er, og googler den.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2010 - 17:17 #2
Der står: DC Output 350W

Betyder det at jeg ikke kan få et grafikkort der skal bruge 450W?
Avatar billede besle Nybegynder
12. maj 2010 - 17:21 #3
Tjah, 450 watt er vejlende.
Prøv at poste hele dit system spec, og navnet på det grafikkort du gerne vil have sat i.

Skal selv snart have nyt grafikkort, sat til en PSU på 350w, på trods af at grafikkortet er sat til 400. Grunden dertil er at i diverse test kommer grafikkort (og hele systemet generelt) ikke over mere end 300 watt, så de 400 watt er blot vejledende.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2010 - 17:24 #4
okay tak for svaret :D
Avatar billede besle Nybegynder
12. maj 2010 - 17:26 #5
så prøv at google "Dit grafikkorts navn power consumption" og se hvilke test resultater der dukker op
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2010 - 19:19 #6
Avatar billede bigpc Nybegynder
12. maj 2010 - 23:29 #7
Køb en "ARKANGEL" 850W, der er mulighed for også at sætte ekstra strømudtag på, i tilfælde af at du anskaffer et af de store grafikkort,der kræver ekstra strøm, f. eks HD Radeon 5850 eller lign.
God fornøjelse
Avatar billede besle Nybegynder
12. maj 2010 - 23:50 #8
Hva fuck skal han med en så stor strømforsyning? kender da mange der kører HD5850 uden problemer på en 650w
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2010 - 07:57 #9
de nye store graffikkort krøver store strømforsyninger

for at være forudsikret køber man en stor en

en bil er en bil men mange køber en med mange hestekræfter selv om de aldrig får brug for dem grundet hastigheds grænser og så videre.

man kan ikke altid bare købe en strømforsyning og sætte i og så kører den - har lige sat et ati 5970 i min maskine og den anbefalede strømforsyning fra forretningen kunne slet ikke magte kortet. måtte købe en anden og mit valg var en 1000 watt - så behøver jeg ikke tænke over det mere.
den virker
hvorfor den ikke kunne er et godt spøgsmål men må bare acceptere at sådan var det for logisk var det ikke
psu virkede perfekt bare ikke med det graffikkort

se under specifications

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5970/Pages/ati-radeon-hd-5970-overview.aspx

m.v.h
Avatar billede bigpc Nybegynder
13. maj 2010 - 22:06 #10
Jeg tror "treatmenice" har svaret på dit udbrud.
Avatar billede besle Nybegynder
13. maj 2010 - 22:14 #11
Og jeg siger som sagt, at et ATI HD5850 kan køre på et setup der kun har 650 watt, dermed mener jeg at de 200 watt ekstra er for meget?

Jeg har lært kun at forholde mig til det de skriver om kortets Watt forbrug som vejledende, mens jeg stoler mere på ting jeg ser i det virklige liv.

Ellers, så kig på denne test, hvor HELE systemet(Dvs, CPU, RAM, GFX, osv) ikke kommer over 650 watt
http://hothardware.com/Articles/AMD-ATI-Radeon-HD-5850-Performance-Review/?page=10
dermed mener jeg stadig at 850watt er overkill
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2010 - 07:54 #12
det hjælper altså ikke noget med div test hvis kortet ikke vil acceptere den psu som de anbefaler og virker i andre maskiner.

om du har en på 650 eller 1000 watt er jo i grunden lige gyldigt bare maskinen kører
den finder selv ud af hvor meget den vil bruge
dens eget forbrug er der jo sjældent stor forkel men på prisen.

så om den har 200 for meget er lige gyldigt for måske køber han et større graffikkort eller skal bruge den i den næste pc.

det behøver ikke blive et religions spørgsmål men bare logisk

m.v.h