Avatar billede munof Nybegynder
12. maj 2010 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

File path i personal makro

Hej

Jeg har lavet en makro som kører som den skal med undtagelse af en lille detalje. Jeg skal have den til at hente filens placering.

Jeg bruger denne funktion som skulle kunne det:

filsti = ThisWorkbook.FullName

Problemet er at jeg har lagt den i personal.xls fordi den skal bruges på alle de ark jeg åbner, men den giver mig placeringen af personal.xls

C:\Documents and Settings\mfrederi\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART\PERSONAL.XLS

Hvis jeg ligger makroen over i en modul som kun er tilknyttet den aktive workbook så får jeg den som jeg vil have det:

W:\WHOLESALE (Forhandler bogholderi)\Morten\Specielt\test gis makro.xls

Håber der er nogle der kan forklare mig hvorfor og selvfølgelig komme med en løsning.

Hilsen
Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 13:50 #1
Kunne en placering i Add-Ins (Tilføjelsesprogram) være løsningen?
Avatar billede kabbak Professor
12. maj 2010 - 18:48 #2
kan du ikke bruge

filsti = ActiveWorkbook.FullName
Avatar billede munof Nybegynder
14. maj 2010 - 21:13 #3
Ja det kunne den faktisk, syntes ellers at jeg havde prøvet den.

Fandt dog ud af at jeg kunne bruge "Z & F" da den skulle sættes ind i en footer.

Kabbak skriv et svar og du får dine point.
Avatar billede kabbak Professor
14. maj 2010 - 21:18 #4
;-))