Avatar billede JeanJensen Nybegynder
12. maj 2010 - 11:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fra CSV til XML

Hejsa.

Jeg har en CSV-fil som jeg har redigeret i Excel - og gemt igen. Dette skader øjensynligt formateringen, for der hvor jeg skal indlæse filen, meldes der om forkert filformat...

Hvis jeg importerer den oprindelige fil (som jeg ikke har redigeret, blot eksporteret og importeret), så er der ingen fejl.

Excel gemmer åbenbart ikke en oprindelig CVS-fil i samme CSV-format...

Hvordan gemmer jeg filen som "ægte" CSV?

Eller: Kan jeg konvertere min "uægte" CSV til XML?
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 11:41 #1
Hvor/i hvad skal den CSV-filen indlæses?
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
12. maj 2010 - 11:44 #2
Jeg har eksporteret den fra en webshop og den skal 'blot' retur efter at jeg har redigeret nogle tekster...
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 11:56 #3
Har du prøvet at sammenligne den importerede & eksporterede i tekstfil-format?
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
12. maj 2010 - 12:02 #4
Jep...:

Originalen ser således ud:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><Categories><Category><CategoryID>1

Den tilrettede ser således ud:

PK    !  Ç"  c   Ø[Content_Types].xml ¢Ô(
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 12:55 #5
Hvilken Excel-version anvender du?
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
12. maj 2010 - 13:03 #6
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 13:07 #7
Er der ikke en mulighed i 2007 for at gemme som .XML?
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
12. maj 2010 - 14:57 #8
Jo, det kan Excel godt, men nægter det, da der ikke er nogle tilknytninger...
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 15:13 #9
Hvordan ser originalen ud som CSV?
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
12. maj 2010 - 15:22 #10
Øhmmm, ved ikke lige hvordan du forventer svaret, men når jeg fra stifinder åbner filen, åbner Excel filen og der vises kolonneoverskrifter samt en masse indhold i rækkerne der-ned-af...
Avatar billede supertekst Ekspert
12. maj 2010 - 15:32 #11
Har du mulighed for at sende filen - @-adr. under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2010 - 10:02 #12
Kommer desværre ikke videre med problemet p.t.
Avatar billede JeanJensen Nybegynder
26. maj 2010 - 11:24 #13
Det er bare helt i orden.

Læg et svar, så får du nogle af pointene som tak for indsatsen.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2010 - 11:59 #14
Ok -