Avatar billede dc Nybegynder
11. maj 2010 - 22:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

D-Link DIR-655 og tilslutning af usb harddisk.

Hej,

Jeg har købt en D-Link DIR-655 Router, som har en usb port. Sælgeren i Computer City sagde ved købet at en ekstern usb harddisk sagtens kunne forbindes til routeren, så jeg fra en bærbar med trådløst netværk ville kunne bruge denne harddisk. Jeg har sat harddisken i routerens usb og via en browser logget på routeren og checket at usb port står til usb.

Men hvordan kan jeg se/finde harddisken på en bærbar som er på det trådløse netværk?

Hjælp!!!

På forhånd tak.

Mvh.
DC
Avatar billede kimtheman Novice
11. maj 2010 - 23:32 #1
Ja så tror jeg sørme han har taget guffen på dig. For jeg vil mene, den kun virker til at sætte en usb pen i, men med hensigt at ligge konfigurations oplysninger på penen, hvor man så derefter kan sætte pennen i en Pc eller andet, der skal konfigureres til at bruge trådløst net.

Se manual på side 7

ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/dir-655/Documentation/DIR-655_manual_A2_1.01.pdf

Læs lidt mere om WCN

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-Windows-Connect-Now

Men lad os da håbe jeg tager fejl, og andre kan glæde dig med anden viden.
Avatar billede 50ccm Juniormester
12. maj 2010 - 09:17 #2
Hej

Du kan godt sætte en ekstern HD til, du skal bare sørge for den har Separat Strøm forsyning for porten kan ikke leverer strøm nok til en 2,5" HDD igennem USB.

For og komme ind på HD skal du bruge en program der hedder "SharePort" for og kunne logge på disken.

Programmet kan hentes på: http://www.dlink.dk
Avatar billede kimtheman Novice
12. maj 2010 - 11:22 #3
Ja det er altid en god idee at bruge noget tid på at google rundt. Og det gjorde jeg så ikke. Men dejligt det kan lade sig gøre.

Du finder lidt oplysninger her omkring hvordan du gør

http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Press_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLPressRelease&cid=1197375843277&packedargs=locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper&p=1197318958698
Avatar billede dc Nybegynder
14. maj 2010 - 21:54 #4
Hej 50ccm,

Tak di´n oplysning om shareport.

Jeg har nu installeret shareport fra D-link dvd, tjekket at d-link router har seneste firmware så nu burde alle krav for at få adgang yil usb-harddisken være på plads (usb harddisk har egen strømforsyning).

D-link shareport network usb utility kører og jeg er koblet på harddisken... men hvordan kommer jeg ind på harddisken og se indhold?

Mvh.
DC.
Avatar billede 50ccm Juniormester
14. maj 2010 - 22:15 #5
Hvis du er logget på disken i Shareport dukker den op under computer som et Alm. usb drev, som var den sat til computeren.
Har du mere end 1 computer i Netværk, skal du huske og logge dig af disken før du kan logge på med en anden computer, der kan kun være 1 maskine logget på disken af gangen.
Avatar billede dc Nybegynder
15. maj 2010 - 15:39 #6
Hej 50ccm,

Kan du ikke angive dit svar så du kan få velfortjente point?

Mvh.
DC
Avatar billede 50ccm Juniormester
15. maj 2010 - 16:10 #7
Hej

Jo da jeg takker.

VH
50ccm