Avatar billede Ugleowl Nybegynder
11. maj 2010 - 10:55 Der er 7 kommentarer

Trådløst netværk i et kollektiv

Hej eksperter
Jeg skal sætte et trådløst netværk op i mit kollektiv så vi alle kan komme på.

Kravene er:
1) Vi skal kunne være mindst 9 på (måske op til 15 hvis det ikke er helt umuligt for beskedne penge)

2) Det skal kunne dække hele villaen (murmestervilla fra 1925) stå i stuen og række ned i kælderen og to etageadskillelser op til kvisten. (Den router vi har nu fejler især på det punkt)

3) Og selvfølgeligt skal hastigheden være i orden

4)  Sidst men ikke mindst (og selvfølgeligt) skal det ikke være for dyrt da vi er studerende med begrænset kapital.

Hvilke specs skal jeg kigge efter? Eller kan i anbefale et bestemt mærke/model?

På forhånd tak!
Avatar billede baloose Nybegynder
11. maj 2010 - 11:23 #1
Tag et kig på smallnetbuilder.com de har rimeligt detaljerede gennemgang og test af forskelligt netværksudstyr så kan du selv afveje pris i forhold til ydelse (og hvad du kan få fingrene i, i Danmark), men med så sådan et hus kommer i nok ikke udenom at have flere access-points eller repeatere...
Her kan du finde deres side med trådløst netværk tests:
http://smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
12. maj 2010 - 13:37 #2
Køb 1 ny router, en level1 WBR 6001.

Køb 2 eller 3 access points (efter behøv) WAP 3000.

Disse produkter kan kører noget der hedder WDS (Wireless Distribution System), som gør, at de kan forlænge hinandens rækkevidde, uden at du skal skifte til et andet SSID.

Skriv en mail til kumli_5@hotmail.com, så finder vi ud af det.
Avatar billede Ugleowl Nybegynder
12. maj 2010 - 13:40 #3
det er en anelse (meget) for teknisk. Jeg kan ikke helt se hvad det egentligt er for et produkt der kan løse mit problem (mange brugere + god dækning osv).

Nogen der kan anbefale et produkt eller skrive noget om hvilke specs jeg skal gå efter helt konkret?
Avatar billede Ugleowl Nybegynder
12. maj 2010 - 13:44 #4
Kommentaren var til baloose ang. indholdet på smallnetbuilder.com
Avatar billede Ugleowl Nybegynder
12. maj 2010 - 13:45 #5
Skilzmize:
Kan man klare det med en enkelt router i stedet for en router+ 2-3 accespoints?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
12. maj 2010 - 14:31 #6
så skal du købe en router der kører N, og sætte nogle ekstra store antenner på..
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
26. maj 2010 - 08:16 #7
har du fundet ud af noget, champ?