Avatar billede henriksand Nybegynder
11. maj 2010 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstra maildomæne på SBS 2003

Hej

Jeg sidder på en SBS 2003 og har et maildomæne sat til og nu skal jeg have et ekstra maildomæne, da firmaet skifter navn og derfor skal man i en overgangsperiode kunne hente mail på begge maildomæner.

En af mine kammerater siger at jeg ikke kan have to maildomæner på samme SBS 2003, men jeg vil gerne være helt sikker, så:

Kan man uden videre køre begge maildomæner på samme SBS 2003, eller kan man kun have et?

Og hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør man det så praktisk?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
11. maj 2010 - 09:47 #1
Du kan sagtens have flere maildomæner på en SBS2003!

Det skal sættes op inde i Exchange delen og så skal du ind og vælge hvilken domæne de enkelte brugere skal bruge default (også det domænenavn de vil vise når de sender en mail ud)

der er en del opsætning i det, men det kan sagtens lade sig gøre
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
12. juni 2010 - 01:25 #2
har du set mit indlæg ??

det ville være rart med lidt tilbage melding
Avatar billede henriksand Nybegynder
14. juni 2010 - 20:43 #3
Hej Torben

Det har været noget galt med mit login og hver gang jeg bad om et nyt kom det ikke frem, det har vist sig at det blev fanget i spamfilteret hos min udbyder.

Men nu har jeg adgang.

Og ja, jeg har set dit indlæg og det hjalp mig videre til en løsning som jeg skal have testet af på min testserver i sommerferien.
Avatar billede henriksand Nybegynder
14. juni 2010 - 20:47 #4
Ok, tak
Avatar billede henriksand Nybegynder
14. juni 2010 - 20:48 #5
ok tak
Avatar billede henriksand Nybegynder
14. juni 2010 - 20:50 #6
Hej igen

Min PC låste da jeg ville give point, så jeg er ikke helt sikker på at mine point kom det rigtige sted hen, hvis de ikke er kommet det, så giv mig endelig besked.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. juni 2010 - 22:16 #7
du tog dem selv.. da jeg endnu ikke har lagt noget svar!