Avatar billede HeCaSt Nybegynder
11. maj 2010 - 08:38 Der er 5 kommentarer

Windows XP vil ikke starte (heller ikke i fejlsikret tilstand)

Hej,

Efter opstart med Dell logo, vil XP ikke starte op - heller ikke i fejlsikret tilstand.
Jeg har prøvet med geninst. cd og reparere XP, men også uden held.
Jeg har kørt chkdsk /p/r og den siger der er flere fejl.....
Er løbet kørt eller vil det stadig være muligt at geninstallere XP på ny?

HJÆLP.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
11. maj 2010 - 09:04 #1
Der er 2 løsninger..
1. Installere XP på ny og i den forbindelse formaterer disken, derved alt data tabt.

2. Installere en ny harddisk i computeren og ligge XP på den, og så sætte det gamle drev i som ekstra drev. derved vil du sikkert kunne få fat på det data der ligger på det gamle drev!
Men i begge tilfælde skal windows installers på ny, og det skal alle de programer du måtte have liggende også.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2010 - 09:29 #2
Hvis du ikke har nogle data der skal gemmes kunne du overveje at nulstille harddisken med KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede HeCaSt Nybegynder
11. maj 2010 - 21:57 #3
Tak for svarene -

Problemet er tilsyneladende opstået efter noget virus der ikke kunne fjernes (med Bullguard).

Jeg har taget backup, da jeg var klar over, at noget skidt var under opsejling.

Hvordan er det lige man formaterer og geninstallere XP på den rette måde? Det skal lige siges, at boot disk ikke selv starter op, men kun kan startes op med F12 og så vælge drevet.

Ved opstart i fejlsikret tilstand går den i stå ved en prompt der siger noget i retning af: ............/drivers/isapnp.sys

Giver dette nogen mening?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
11. maj 2010 - 22:41 #5
for det 1. pas nu på at du ikke også har taget backup af Viraen !!

den nemeste måde er at sætte Windows CDrom i, og hvis den ikke står til at boote på CD-ROM gå ind i BiOS og sætte CD-rom som 1. boot device. så burde installationen gå igang af sig selv ...