Avatar billede narkona Praktikant
10. maj 2010 - 17:35 Der er 9 kommentarer

fra backup til virtual pc

når jeg pt tager backup af min pc gør jeg det via norton ghost.
deraf kan jeg så via en ghost manager gennemse mine filer og gendanne dem.

men er det ikke muligt at tage spejl/image/klon af en pc, hvor jeg så kan boote fra den backup i en virtual pc?

dvs f.eks at jeg tager back i januar... opdager nogle måneder (og efter jeg har geninstalleret) af jeg havde glemt at eksportere nogle indstillinger.

findes der så en løsning hvor jeg kan boote fra mit image? i en virtuel pc? og "se" min pc som den så ud i januar?

håber i forstår mit spørgsmål
Avatar billede nfssister Forsker
10. maj 2010 - 17:55 #1
Hvis du mangler noget, så kan du da bare gennemse dig igennem alt.
Hvad er det du mangler ?

For mig bekendt kan man ikke lige umiddelbart boote op på sin ghost fil
Avatar billede Vandreren Novice
10. maj 2010 - 18:52 #2
"Can a Ghost image from a real hard disk partition be restored onto a virtual disk partition? Well, in some cases, yes.

Remember that a virtual machine will have different hardware than your real hardware. Moving a Windows partition from real hardware to a virtual machine will cause Windows to generate a whole series of "found new hardware" message boxes the next time you boot the virtual machine." etc.
http://www.goodells.net/virtualpc/index.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2010 - 20:00 #3
At bruge Ghost som en backup af data man vil passe på er en dårlig ide. Ghost og andre tilsvarende programmer er lavet for at man hurtigt kan gendanne et skrantende styresystem. Alt andet data man vil passe på skal gemmes separat.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2010 - 20:28 #4
I manualen til Ghost beskrives hvordan man laver en ghost boot disk.
Læs den.

Det står også i Hjælp...
Avatar billede baloose Nybegynder
11. maj 2010 - 11:54 #5
Hvilket OS er det vi taler om?
Vis det er Win7 kan du jo bare installere det på en virtual disk og så når du vil tage en backup så booter du bare computeren med en live-cd og kopire .vhd filen ellers har Wmvare deres vCenter Converter der kan lave en fysisk maskine til en virtual, den kan vist både klare Windows og Linux baserede systemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 18:42 #6
Hvad endte denne med?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2012 - 20:10 #7
fra backup til virtual pc

hvorfor en virtual pc har du ??
Microsoft Virtual PC 2007.
????

du kan  godt lave en backup af det er har i virtual pc

du din normalt computer  har du i fil vd ikke omden hedder vhd eller hvd ???  MEN i din fil bliver alt  det du har i virtual pc
Gemt :-)  så der er bare og overføre  filen til en USB dsk :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2012 - 18:50 #8
Spørger har tabt tråden her for længst.
Jeg afmelder overvågning
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. marts 2012 - 18:57 #9
Også her.
Vil hellere hjælpe dem der er seriøse!