Avatar billede ahofmann_jensen Nybegynder
10. maj 2010 - 08:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Office Outlook Mail Program Windows 7

Jeg har købt ny computer med Windows 7. Tidligere havde jeg XP hvor jeg brugte Microsoft Outlook mail program.

Efter at jeg har overflyttet alle mine files, kan jeg ikke åbne hverken Outlook Express eller Microsoft Outlook e-mails fra min gamle computer - selvfølgelig købte jeg den billige udgave af Microsoft programmer uden mail program. Er der et gratis program der kan downloades fra nettet, som kan åbne mine gamle e-mails eller er jeg nødt til at gå ud og købe den dyre Microsoft pakke inclusive mail?

Findes der Microsoft Outlook Mail program på markedet uden word osv, som jeg jo allerede har på den pakke jeg købte?
Jeg har også prøvet om Windows Live Mail kunne åbne mine e-mails fra Microsoft Outlook. Uden held!

Jeg er desperat for at finde en løsning.
På forhånd tusind tak.

M v h
Anita
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2010 - 08:36 #1
Avatar billede folk2003 Nybegynder
10. maj 2010 - 10:07 #2
Windows Live kan ikke åbne .pst-filer. Forstår jeg dig rigtig, så har du en backup af alle dine mails på eteksternt medie? I så fald kan du her
http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx
downloade MailStore, der er i stand til at åbne dine backup filer.
Avatar billede ahofmann_jensen Nybegynder
10. maj 2010 - 10:38 #3
Både ja og nej. Alle mine files er blevet overført til min nye computer med Windows Easy Transfer cable, men jeg har stadig mine files på den gamle computer.

Jeg har downloaded Mailstore, men jeg ender op med "This feature requires Microsoft Outlook 2000 or higher". My files are in Windows 2003?

Det hjælper mig ikke rigtigt!

Jeg håbede på, der var et free program, som kunne åbne mine gamle e-mails, uden at jeg skulle ud og købe Microsoft Outlook Mail Program.

Hvad gør jeg forkert?

M v h
Anita
Avatar billede ahofmann_jensen Nybegynder
10. maj 2010 - 10:44 #4
Stavekontrollen var helt i top, da jeg bor i udlandet og købt computeren her. Tak for det.
Det eneste problem er, at jeg skal ind og rette stavekontrollen hver gang jeg skifter fra engelsk til dansk!

Kan jeg gøre det samme med Word for at få dansk stavekontrol i det program?

Hvad angår mine Microsoft Outlook e-mails kan jeg ikke se, du hjalp mig. Jeg har allerede Windows Live Mail kørende, men det program åbner ikke de gamle filer, som jeg har overført til min nye computer.

Nogen bedre forslag?

M v h
Anita
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. maj 2010 - 00:11 #5
Har du stadig din gamle computer?
Hvis ja, så kan du eksportere både dine kontakter og dine mails inde fra Outlook. Der eksporteres til en kommasepareret fil, som så efterfølgende kan importeret i windows live.
Hvis nej, så har du en chance for at få dine mails tilbage, ved at installere programmet "Thunderbird" og derefter installere et plugin til Thunderbird, som hedder "PST Import XPI".
Thunderbird: http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
PST Import XPI: http://obm.org/doku.php?id=downloads:binaries:binariesdownloadslist
Jeg har ikke selv erfaring med dette sidste, men det er et forsøg værd.
Held med det.
/ptj_11
Avatar billede ahofmann_jensen Nybegynder
14. maj 2010 - 08:46 #6
Mange tak for dit svar. I mellemtiden har jeg imidlertid investeret i Microsoft Outlook med mail programmet, og derved løst mit problem på den dyre måde.

Om dit forslag virker, ved jeg ikke. Men tak for dit råd. Der er muligvis andre derude, som er løbet i samme problemer, og som så kan ta´dit råd.

M v h
Anita