Avatar billede smount Nybegynder
09. maj 2010 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Laptop til TV?

Hej Eksperter,

Jeg har netop købt en ny laptop, uden at tænke over hvilke udgange udgange den har.
Jeg har købt en Dell Latitude E4300, som har de følgende udgange:
- VGA
- eSata
- USB
- 1394(?)

Mit TV har de følgende indgange:
- HDMI
- Scart

Med min tidligere laptop har jeg brugt HDMI, men da min nye laptop ikke har en HDMI-udgang, har jeg brug for et nyt alternativ. Har I nogle ideer til hvordan jeg smartest kan løse dette problem?

Jeg har kigget lidt på Sandbergs guide*, som foreslår mig følgende løsning:
Composite+lyd->Scart 5 m
*link til guide: http://sandberg.it/sandbergguide.aspx
Jeg forstår ikke helt foreslaget, da jeg ikke ved hvad der menes med Composite-stik.

Så, kan jeg få jer til at hjælpe mig lidt med dette?

Mvh Sean
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 18:59 #1
Den eneste af de fire porte på din bærbar der er til video, er VGA-porten, så du skal have fat i et VGA-til-SCART eller VGA-til-HDMI kabel. Hvis du ønsker at få lyden med, skal minijack indgå i kablet.
Avatar billede smount Nybegynder
09. maj 2010 - 19:11 #2
Okay, tak.
Avatar billede ErlingHoff Nybegynder
10. maj 2010 - 15:15 #3
Hej

Vi har lavet en helt ny enhed, der løser problemet - den er bare ikke kommet med i Sandberg Guiden endnu. Den tager VGA signalet, upscaler det til HD kvalitet, digitaliserer det, tager lyden ind, digitaliserer lyden og lægger det hele ud på et HDMI stik. Det er umuligt at forbinde VGA til HDMI direkte med et simpelt kabel.
Den nye Sandberg VGA to HDMI Converter Box kan ses her:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=134-04

Det er en ren hardware løsning, så der skal ikke installeres noget.

Mvh
Erling fra Sandberg A/S
Avatar billede smount Nybegynder
10. maj 2010 - 18:01 #4
Mange tak for svaret.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2010 - 23:25 #5
Heh, vidste slet ikke at Sandberg var på eksperten. Jamen, så er det jo sådan en 700 kroners boks du må have fat i.
Avatar billede smount Nybegynder
15. september 2010 - 11:51 #6
Har fundet anden løsning.