Avatar billede ingemand1 Nybegynder
08. maj 2010 - 22:52 Der er 3 kommentarer

ip kameraer

er der nogen der kan svare mig på vedr ip kamera har en kolonihave med et dejlig hus på som jeg desværre ikke kan have i fred den ene gang efter den anden brækkes der ind nu var der så en god sjæl der fortæller mig sæt et ip kamera op så kan du i ro og mag sidde der hjemme og se dit hus i den kolonihaveforening vi er i er der intet strøm kun batterier og olielamper har fået atvide at jeg kan køre kameraet på et 12 volts batteri ok det kan jeg nok finde ud af men hvad så med signalet nu jeg sidder 12 km derfra ???????? er der mulighed for noget eller er jeg hel på røv.......??????
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. maj 2010 - 23:03 #1
..punktum..
08. maj 2010 - 23:07 #2
Havde du forestillet dig at On-Line fra Internet kunne følge med i 'hvad som helst' fra det Kamera ?

Eller sæt den til at "optage" (incl dato/tid) når der er bevægelse i billedet. Skal jo nok ikke så 'frit fremme' *S* ...

Jeg har brugt denne FRIE software -> http://www.yawcam.com/
Kan sættes til at grap billed når der er bevægelse indenfor X% og/eller sende billedet/billederne til en FTP server (hvis du har Internetmulighed der?) og/eller til en valgfri E-mail oe/eller en masse andre trix ...

---

Der FINDES færdige IP kamera med alt dette indbygget...
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2010 - 07:50 #3
prøv at søge under swann

http://www.computercity.dk/Search/Search.aspx?sw=swann&searchType=product#

sådan et bruger jeg i mit sommerhus
det bruger batteri og kræver ikke mere strøm end fra batteri
det kræver ikke mere lys end far et stearin lys

computercity hat haft det og det har de måske stadig

http://hubpages.com/hub/Swann-Digital-Private-Eye

det er meget billigt og en god løsning fordi den ligner en lystænder så tyven umidelbart ikke ser efter den

m.v.h