Avatar billede meggert Nybegynder
02. januar 2000 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

layers

Hvordan laver man de her streger ovenpå et billede som set på www.elk.dk?
Er der nogle predefinerede layers i Photoshop man kan anvende?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. januar 2000 - 10:56 #1
Prøv at kigge på:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3977

jeg tror det er svaret på dit spørgsmål!
Avatar billede jens Nybegynder
02. januar 2000 - 12:04 #2
Der finde mange Actions til PS som kan det du søger - prøv at søge på actions på yahoo.com eller andet.

Her er der f.eks. en:
http://www.deepspaceweb.com/cgi-bin/dbman/db.cgi?db=default&uid=default&view_records=1&Category=Photo&nh=4

jens
Avatar billede jens Nybegynder
02. januar 2000 - 12:05 #3
Her er er også nogle ;-)

http://www.actionxchange.com/index.cfm
Avatar billede stroehm Nybegynder
02. januar 2000 - 14:52 #4
zoom helt ind i 1600% evt. ved hjælp af [ctrl]og
  • samtidigt. Tag markerings værktøjet, marker en pixel(1x1px) fyld en farve i, marker din farvet pixel + en gennemsigtig ved siden af(nu er to px valgt en med farve og en uden) gå i [edit]->[define pattern], nu sletter du din farvet pixel, trykker [ctrl]+[a] for at markere hele layeret,gå i [edit]->[fill..]->vælg pattern tryk [ok] og du har et stribet layer leg med div indstillinger for dit lag for at få dine striber som du vil have dem.
fuck actions
*LOL*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. januar 2000 - 16:00 #5
Nu skal høre:

Lav et nyt billede uden baggrund, på 1x2 pixels og lad den øverste være gennemsigtig og den nederste sort.
Marker alt på det lille billede med CTRL+A
Vælg Edit -> Define Pattern
Load det gamle billede
Vælg Edit -> Fill og så sig Use: Pattern, Opacity: 50%, Mode: Normal

så skulle den være der
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. januar 2000 - 17:10 #6
og så kan så diskutere om den pointfordeling var helt rimelig..
Avatar billede koder Nybegynder
02. januar 2000 - 18:35 #7
hvordan bruger man en ATN fil???
Avatar billede prodic Mester
02. januar 2000 - 19:33 #8
Koder :

I din actionmenu til højre, er der en trekant i hjørnet. Tryk på den og der kommer flere muligheder frem for boxen/menuen.
Derunder kan de vælge at loade en action(atn-fil). Load den, også er det såmænd ikke ret meget svære end en båndoptager. Der er nemlig en knap der hedder play! Og så afspiller den den action du har loaded. Smart!