Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 14:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kortlæser - 4.91 GB tager 9 min.at indlæse.

Jeg har et Kingston SHC 16 GB kort. Format NTFS.
Kortlæseren sidder sidder i computeren.
Acher Aspire
DualCore Intel pentium 2500 MHz
4 GB DDR-3 ram

Er 9 min. for at installere en fil på 4.91 GB ikke for lang tid?
(der er intet andet på kortet)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 14:03 #1
Ps. Det er en stationær computer.
07. maj 2010 - 19:34 #2
Er der 100% styr på driversoftware ?
Har du selv instaleret systemet ?

Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 21:04 #3
Ja har selv installeret XP pro. Driverne er de rigtige fra Acer.
http://support.acer.com/us/en/drivers_download.aspx
Computeren er ny, har ikke selv samlet den, og den kører fint.
Kopi til backup  HDD går langt hurtigere (tid?)Men USB stick tager også lang tid.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
07. maj 2010 - 22:36 #4
Kopiering fra partition E til C på samme HDD tager 3.13 min.
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
08. maj 2010 - 09:51 #5
Æhh.. er det ikke et hukommelseskort ? hvis du nu ser på den her wiki side så er der en tabel med skrivehastigheder, og sandsyndligvis kan du aflæse dit kingston ud fra det.
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
08. maj 2010 - 09:51 #6
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
08. maj 2010 - 12:58 #7
Hej rasmus_f
De beregninger er baseret på SD kort. Jeg fik lige lært at mit kort er det nyere SDHC kort. Beregning på SD kort ville give ca 20 min. Så det passer måske meget godt med, at mit hurtige kort kunne klare det på 9min. ? rasmus Læg venligst et svar:)

Karise_larry
Jeg forstår ikke meningen med dit spørgsmål. når du ikke følger det op?
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
09. maj 2010 - 10:38 #8
What ? Har altid opfattet SDHC som en kriterie der kun bliver opfyldt så længe kortet er over 4GB, det er hvad jeg altid har lært, jeg er så ikke sikker på om skrivehastigheder bliver ændret

men hvad der adskiller dem fra hinanden er desværre lidt flydene, hvis du tjekker øverst oppe i wiki linket står der også

Standard SD: 1 MiB to 4 GiB
SDHC: 4 GiB to 32 GiB
SDXC: 32 GiB to 2 TiB
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
09. maj 2010 - 10:47 #9
Som jeg skrev:Jeg har et Kingston SHC 16 GB kort. Format NTFS."
Og det er netop hastigheden som gør forskellen.
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
09. maj 2010 - 11:03 #10
Hovsa... der læste jeg vidst lidt for hurtigt. Men kan du ikke prøve kortet i en anden computer med næsten de samme specs, hvis der ikke er nogen tydelig hastighedsforkskel, så har kortet nok bare den hastighed.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
09. maj 2010 - 11:13 #11
Jeg har kun muligheden på en lille Lenovo 10" til 2.000 kr. Men det er bestemt ikke den rigtige PC at teste på.
Men hvis jeg har regnet rigtigt skulle et SD-kort bruge ca. 20 min. Og så er 9 min. for et SHC jo ikke dårligt, eller hvad?
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
09. maj 2010 - 11:19 #12
Jeg vil gerne vide hvordan du har "regnet" hastigheden ud ? Går du ud fra en tabel ?
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
09. maj 2010 - 11:22 #13
Hmm der står lidt på wiki om at hastigheden for SDHC ikke er anderledes, så det er nok mere op til producenten at bestemme hastigheden http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_memory_cards#Technical_details
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
09. maj 2010 - 11:31 #14
Ja den tabel fra linket. SD4 kort kører med 32Mbit/s = 4 byte/s = 240 byte/min div. op i 5000 = 20.83
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
09. maj 2010 - 11:51 #15
Tak for linket, men så meget interesserer det mig nu ikke. Jeg har dog læst, at det er et:
16GB SDHC KORT KINGSTON HIGH SPEED, så jo jeg er sikker på, at hastigheden er forskellen. Men læg nu et svar, så jeg kan lukke:)
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
09. maj 2010 - 12:21 #16
svar :D