Avatar billede trixx Nybegynder
20. juli 2001 - 21:10 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

WOL ADSL

Hey !

Jeg har nu haft snakket med Wol´s supportere 3-4 gange, men de kan ikke løse problemet. Så jeg håber der sidder en derude med en ide´ !

Problemet består i, at de to små computer nede i højre som angiver online tid m.m. nulstiller en gang imellem ! Efter de har nulstillet kan forbindelsen ikke bruges. Eneste løsning er at oprette en ny forbindelse !

Jeg har et Eicon DIVA ADSL USB modem og køre med 256/256 !

På forhånd tak !
Rune

Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2001 - 21:34 #1
Prøve at Installere driverne igen
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. juli 2001 - 21:37 #2
Uofficiel FAQ om ADSL hos World Online:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml

Avatar billede trixx Nybegynder
20. juli 2001 - 21:39 #3
Det hjælper desværre ikke !
Avatar billede trixx Nybegynder
20. juli 2001 - 21:40 #4
Ovenstående var til gregers !
Avatar billede trixx Nybegynder
20. juli 2001 - 21:50 #5
Eric
Avatar billede trixx Nybegynder
20. juli 2001 - 21:54 #6
Problemet med http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml samt WOL´s egen FAQ er at det kun henvender sig til folk med router !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. juli 2001 - 23:43 #7
Hvilket operativsystem kører du med
Avatar billede trixx Nybegynder
20. juli 2001 - 23:47 #8
Lige nu bruger jeg ME. Men jeg har også prøvet w98 !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. juli 2001 - 23:52 #9
Prøv at fjerne indstallationen, og derefter gå slavisk igennem indstalationen fra Eicon\'s egen hjemmeside:
http://www.eicon.com/pubs/22719201.pdf
Avatar billede jopech Nybegynder
20. juli 2001 - 23:54 #10
Hej.
Jeg kan forstå at vi er udsat for et kedeligt sammentræf, for dine symptomer er jeg netop også ude for på min ny installerede forbindelse, bortset fra at jeg også har meget svært ved at sende og modtage e-mail.
så det vil også være en glæde for mig hvis nogen har løsningen på dette problem.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. juli 2001 - 23:57 #11
prøv at gå denne Troubleshooting Guide igennem:
http://www.eicon.com/support/helpweb/adsl/daum_q_and_a.htm
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2001 - 00:05 #12
kig disse Configuration settings igennem:
http://www.eicon.com/support/helpweb/adsl/adsl_settings.asp

Det kunne være WOL har lavet noget ged :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2001 - 00:06 #13
Her kan du se hvor du evt. skal rette det henne:
http://www.eicon.com/support/helpweb/adsl/control_panel.asp
Avatar billede trixx Nybegynder
21. juli 2001 - 00:27 #14
Hey Eric !

Jeg har nu gået indstalationen slavisk igennem ! Men det blev kun til 5 min. online før jeg blev \"nulstillet\" !

Jeg prøver lige at læse de forskellige guides igennem !
Avatar billede trixx Nybegynder
21. juli 2001 - 00:29 #15
Jopech: Hos WOL fik jeg oplyst, at de aldrig havde været ude for det før !
Avatar billede trixx Nybegynder
21. juli 2001 - 00:38 #16
Der ser ud til, at alle indstillinger står som de skal !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2001 - 00:53 #17
Det eneste jeg kan foreslå dig nu er at besøge denne side:
http://www.eicon.com/support/helpweb/software.asp?h=du&s=none
og prøve at downloade den sidste nye driver, hvis dette ikke hjælper, kan jeg ikke se andre ting der skulle kunne være i vejen, end at det er hos WOL at problemet ligger, og ikke hos dig
Avatar billede trixx Nybegynder
21. juli 2001 - 01:05 #18
Jeg tror du har ret. Problemet ligger hos WOL !

Da TDC´s tekniker var herude for at sætte ADSL forbinelsen op, sagde han, at kvaliteten af rå kobber var super god.

Wol hævder dog, at kvaliteten ikke er så god ???

Tak for din interesse, Eric !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2001 - 01:07 #19
Sgu det være en anden gang, så råb højt
Avatar billede trixx Nybegynder
21. juli 2001 - 18:25 #20
Lukker...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2001 - 23:30 #21
Velbekomme og det var så lidt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 19:16 #22
trixx................
Hvorfor lukker du egentligt spørgsmålet
Avatar billede trixx Nybegynder
22. juli 2001 - 21:41 #23
Det så ikke ud som om der var flere svar...

Skal jeg åbne det igen ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 21:53 #24
Næh, det syntes jeg egentligt ikke, jeg syntes rent faktisk at jeg har kommet med de svar som kunne for at lave en udelukkelses-metode. Hvorefter at vi finder ud af at problemet ikke kan ligge andre steder end ved WOL....

Jeg syntes bare at det er lidt frækt at lukke spørgsmålet og hive pointene selv, efter at jeg har stået på hovedet for at hjælpe dig. Det er dog \"lovligt\" at tage sine point igen hvis man ikke får løst sit problem, men når du lukker spørgsmålet efter ikke engang et døgn, så må det formodes at du har fået svar/hjælp til dit spørgsmål..........

eller hvad
Avatar billede trixx Nybegynder
22. juli 2001 - 22:53 #25
Nej, den er stadig ustabil !

Grunden til du ikke fik de 100 point var, at du ikke kom med nogle svar, der løste problemet.
Jeg er villig til at ofre 100 point hvis nogen kan hjælpe med at gøre forbindelsen stabil !
Avatar billede trixx Nybegynder
22. juli 2001 - 22:53 #26
Vil du være tilfreds med 50 point ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:02 #27
Det er ikke mig der skal tilfredsstilles, det er dig som \"spørger\"
Det jeg mener der er galt i det her, er at du må have været tilfreds når du lukker spørgsmålet inden der er gået et døgn
Avatar billede trixx Nybegynder
22. juli 2001 - 23:17 #28
Da jeg er ny her på eksperten ville jeg bare undgå sure miner over, at spørgsmålet stod åbent når jeg nu havde fået \"svar\" !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:28 #29
hmmmm, af en nybegynder må jeg sige at du er blevet erfaren meget hurtigt.

Skriver \"pænt\" lukker

og ved hvordan man tager sine point igen........Ganske godt klaret af en nybegynder

enhver nybegynder tror heller ikke at man bare sådan uden videre kan tillade sig at tage sine point hjem igen.
Avatar billede trixx Nybegynder
22. juli 2001 - 23:34 #30
Jeg har læst rigtig mange indlæg ! Mange brokker sig over åbne spørgsmål ! Check min profil jeg er blevet oprettet for 3 dage siden !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:37 #31
Avatar billede jopech Nybegynder
23. juli 2001 - 16:32 #32
Hej Trixx.
Dette er sådan set et forsøg på et svar, som jeg skrev tidligere har jeg et lignende problem og har nu undersøgt det hos WOL det viste sig at problemet menes løst ved at jeg en af dagene modtager en cd med en beta driver, som WOL har udarbejdet i samarbejde med Eicon, og dette skulle løse problemet plus at de ved at tjekke på centralen fandt at der også der var en fejl (centralen meldte at der ikke havde været aktivitet på nettet i 24 timer)
M.V.H.
Jopech.