Avatar billede mkejser Nybegynder
05. maj 2010 - 22:10 Der er 4 kommentarer

Utrolig langsom vista pc (her er hijackthis log)

Hej Brugere.

Jeg sidder med min vista-pc som er blevet Meget langsom.

Her opfølges med en hijackthislog på de ligenu-kørende processorer.
Håber i kan finde problemet.

Process list saved on 22:09:31, on 05-05-2010
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)

[pid]    [full path to filename]        [file version]    [company name]
484    C:\Windows\system32\taskeng.exe        6.0.6001.18000    Microsoft Corporation
3796    C:\Windows\system32\Dwm.exe        6.0.6001.18000    Microsoft Corporation
3868    C:\Windows\Explorer.EXE        6.0.6001.18164    Microsoft Corporation
2548    C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe        1.1.1600.0    Microsoft Corporation
2600    C:\Windows\RtHDVCpl.exe        1.0.0.73    Realtek Semiconductor
2640    C:\Program Files\System Control Manager\MGSysCtrl.exe        1.2.9.0    MSI
2912    C:\Windows\System32\hkcmd.exe        7.14.10.1437    Intel Corporation
3252    C:\Program Files\AVG\AVG8\avgtray.exe        8.5.0.437    AVG Technologies CZ, s.r.o.
1488    C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe        8.0.0.0    Lavasoft
5344    C:\Windows\explorer.exe        6.0.6001.18164    Microsoft Corporation
4624    C:\Windows\System32\mobsync.exe        6.0.6001.18000    Microsoft Corporation
4288    C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe        7.14.10.1437    Intel Corporation
5592    C:\Windows\system32\wuauclt.exe        7.4.7600.226    Microsoft Corporation
4408    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe        8.0.6001.18904    Microsoft Corporation
5404    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe        8.0.6001.18904    Microsoft Corporation
5544    C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe        10.0.45.2    Adobe Systems, Inc.
3732    C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe        14.0.8089.726    Microsoft Corporation
1592    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe        8.0.6001.18904    Microsoft Corporation
5880    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe        8.0.6001.18904    Microsoft Corporation
5140    C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe        2.0.0.4    Trend Micro Inc.
05. maj 2010 - 22:28 #1
... skulle det være en HiJackThis log ???

---

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis (den rigtige!!!) ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT (den rigtige!!!) -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

05. maj 2010 - 22:29 #2
NB NB NB: Håber du 'pænt' vender tilbage ? Du har ikke været specielt flink til det i dine tidligere oprettede spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mkejser ???
Avatar billede mkejser Nybegynder
05. maj 2010 - 22:40 #3
Tak for dit svar :) Jeg døjer med at hijackthis ikke vil oprette en log selvom den får besked på det.. Jeg har ikke mulighed for at ændre noget på C-drevet selvom jeg står som administrator :s så det skal jeg lige have løst før jeg er istand til at leverer en log
06. maj 2010 - 06:18 #4
...jeg står som administrator ... *G*

Derfor
HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."