Avatar billede smount Nybegynder
05. maj 2010 - 08:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk skuffe til bærbar (Dell XPS m1330)

Hej Eksperter,

Min Dell XPS m1330 er kortsluttet (æv) og i den forbindelse vil jeg gerne erhverve mig en harddisk skuffe, så jeg kan få hevet nogle data ud.
Jeg har fundet en skuffe på nettet, men da jeg ikke har så forfærdelig meget forstand på det, kunne jeg godt tænke mig at høre om den jeg har fundet er kompatibel med harddisken.

specs XPS m1330:
http://www1.euro.dell.com/uk/en/home/ubuntu/xpsnb_m1330_ubuntu/pd.aspx?refid=xpsnb_m1330_ubuntu&cs=ukdhs1&s=dhs

Harddisk skuffe:
Produktbeskrivelse    LogiLink 2,5' SATA HDD Enclosure USB 2.0 - lagringspakning - SATA-150 - Hi-Speed USB
Enhedstype    Lagringspakning - ekstern
Grænsefladetype    Hi-Speed USB
Udvidelses-båse    1 x hot-swap - 2.5"
Controller-grænsefladetype    Serial ATA-150
Dataoverførselshastighed    150 MBps
Understøttede enheder    Harddisk
Produktmateriale    Aluminium
Strømkilde    USB bus
Interface    1 x lager - Serial ATA-150 - 7- pin seriel ATA
Medfølgende ledninger    1 x USB-kabel - ekstern
Producent varenr.    UA0041A
http://pcbix.dk/index.php/d.311/p.556516/Logilink_USB_2.0_2.5_S_ATA_extern_harddisk_box/556516.html

Med venlig hilsen
Sean
Avatar billede t-bee Novice
05. maj 2010 - 10:30 #1
Det passer fint sammen
Avatar billede t-bee Novice
05. maj 2010 - 10:34 #2
Men du kan også bruge sådan en her: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525751
Den kan læse de fleste diske!

Hvordan mener du forresten din bærbare er kortsluttet, hvad er symptomerne, kan den bare ikke starte?
Avatar billede smount Nybegynder
05. maj 2010 - 11:16 #3
Tak for svarene begge to.

Min bærbar gik ud da jeg spildte en masse cola ned i den, og siden har jeg ikke kunne tænde den.
Avatar billede thov Forsker
07. maj 2010 - 03:22 #4
Sandberg universal adapteren er det en god ide, at gå i en bue uden om.
Det gælder også andre producenters lignende adaptere, for alt for mange harddiske vil de slet ikke virke med.

Det må være noget specielt, og dårligt elektronik, som er brugt, for kabinetterne i aluminium er der aldrig problemer med.
Avatar billede t-bee Novice
07. maj 2010 - 10:23 #5
Jeg tror jeg har brugt den på 100+ harddiske uden problemer, så der har vi nok forskellig erfaring. Har en kollega der fik en der slet ikke virkede, men så blev den bare byttet.
Fordelen for mig var, at jeg kunne købe den i Computercity på vej hjem, og jeg skulle bruge den hurtigt, derudover er det gevaldig rart at den har 3 forskellige forbindelsesmuligheder.
Så jeg synes ikke den er helt tosset, men det er vel et spørgsmål om smag/erfaring. Jeg har andre grunde til ikke at bryde mig om Sandberg, men det her interface er ikke en af dem:)
Avatar billede thov Forsker
07. maj 2010 - 14:21 #6
Der kan man se - du har været heldig :-)
Min må være et mandagseksemplar, og det samme må gøre sig gældende for staklen i denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/908932
(Endda fra en helt anden producent end Sandberg).
Avatar billede t-bee Novice
07. maj 2010 - 15:13 #7
Ja, jeg mindes i hvert fald ikke jeg har haft nogen problemer med Sandberg adapteren, men det er ikke altid folk husker at bruge den medfølgende strømforsyning hvis de har en SATA harddisk der bruger mere end 500mA, så forstår jeg godt man får problemer.
Ham i tråden du linker til har jo dog en IDE disk, så han har jo nok husket det:)