Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2010 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Joomla

Jeg er helt ny indenfor Joomla.

Har prøvet at installere WMwarePlayer og efterfølgende JumpBox. Så er man hurtigt i gang med at prøve systemet på en lokal installation. Et par spørgsmål hertil:

Kan jeg ændre administrationssproget til dansk?

Kan jeg deaktive alt i selve jumpboxen og starte med en ny skabelon fra scratch?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
04. maj 2010 - 17:26 #1
Du kunne også bare køre det i WAMP lokalt fra windows (forudsat at du bruger windows selvfølgelig).

Dansk sprog installeres via backend. Extensions - Instal.

Installer for både admin og site, og aktiver sprogene i Extensions - Languages.

http://joomlacode.org/gf/project/danish/frs/?action=FrsReleaseBrowse&frs_package_id=140
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2010 - 18:42 #2
Har nu installeret XAMPP - kører fint.

Hvad er fordelen i.f.t. WMware og Jumpbox?

Kan du forklare yderligere med sprog? (valgte dansk under installationen af Joomla).

Husk at lægge som svar :-)
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
04. maj 2010 - 18:57 #3
Fordelen er at du kører på din egen maskine, og ikke et virtuelt lag ovenpå.

Hvis du valgte dansk under installationen fik du sansynligvis installationen gennemgået på dansk. Efterfølgende skal du installere dansk sprog som beskrevet tidligere. Jeg linkede også til de danske sprogfiler.
Avatar billede hoeks Nybegynder
05. maj 2010 - 11:57 #4
Her er en guide til dansk sprogpakke i Joomla
http://www.joomlatutorials.dk/3-dansk-sprogpakke-i-joomla