Avatar billede permarianne Nybegynder
02. maj 2010 - 11:04 Der er 15 kommentarer

gemme et program på cd

Hvordan kan jeg gemme et program på en cd/eller flere.
Jeg har en fejl på min Harddisk og er derfor nød til at formatere den men jeg har en del programmer som jeg nødig vil undvære.Hvad gør jeg? er ikke nogen it nørd.
Mit styresystem er Windovs xp pro
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2010 - 11:09 #1
Definer fejl på harddisk?
02. maj 2010 - 11:16 #2
Instalerede programmer skal 'rigtigt' instaleres igen fra instalations'kilden' ...

Altså du kan eksempelvis ikke tage
C:\Programmer\Ostemad
mappen og direkte copy over på et NYT instaleret styresystem. "Ostemad" programmet vil ikke virke... Det skal 'rigtigt' instaleres...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2010 - 11:21 #3
Ja eller føres over på en anden harddisk som image fil, som desværre ikke kan lade sig gøre her da disken er i udu.
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 11:53 #4
Det må kunne lade sig gøre med installerede programmer, hvis man også gemmer en kopi af Registreringsdatabasen.
Men hvis HDD kan gøre det arbejde, kan den vel også klones til en anden HDD? http://www.todo-backup.com/
02. maj 2010 - 12:09 #5
... det er ikke kun i RegBasen; der lægges i mange tilfælde også diverse filer i Windows + System + System32 mappen ... såååå...
02. maj 2010 - 12:10 #6
Skal vi lige have <permarianne> på banen igen ?
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 12:15 #7
Ja lad os det. Som 22061 spørger; hvad er HDD fejlen?
Og hvad er det for typer programmer, som skal gemmes?
Avatar billede permarianne Nybegynder
02. maj 2010 - 13:54 #8
når jeg starter min computer kommer der følgende besked:Procedureindgangspunktet? ReadKeyString@CSiSReg@@SAHPAD0H0PAUHKEY_@@k@Z blev ikke fundet i DLL-biblioteket Jeg har prøvet om jeg kunne finde den fil, og jeg har købt et program= RegistryBooster, som skulle afhjælpe problemet, men det sker ikke.
Per
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 14:01 #9
Registry booster finder den ikke kun beskadigede reg. filer, for at gøre computeren hurtigere?
Prøv at se hvad denne fyr skriver, måske kan du bruge noget derfra?
http://www.help2go.com/forum/computer-help/101244-keyhook-exe-entry-point-not-found.html
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 14:13 #10
Såvidt jeg kan se, er det noget software, som ikke hører til windows. Er det "sistray.exe" du mangler? Hvis det er, så se her:
http://software.informer.com/getfree-sis-tray-sistray-exe/
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2010 - 15:18 #11
Det er rigtigt som karise_larry skriver at programmet skal installeres fra den originale installationskilde for at det virker.

Men hvis du tager en backup af den mappe som programmet er installeret i, og kopierer den tilbage oven i den samme mappe når du har installeret programmet på ny. Så vil de fleste programmer virke fint.

Har selv brugt den metode mange gange uden problemer.
02. maj 2010 - 15:27 #12
...Men hvis du tager en backup af den mappe som programmet er installeret i, og kopierer den tilbage oven i den samme mappe når du har installeret programmet på ny. Så vil de fleste programmer virke fint.... - det ville jeg ikke stole på!
Måske 'små' programmer/spil; men jeg forventer ikke at det er sådanne der er tale om her ?
02. maj 2010 - 15:31 #13
<permarianne>: HVIS du/I finder på at "formatere" install XP fra bunden af, så skal du/I have 100% styr på ->

* Driversoftware passende præcist til din Hardware
* Microsoft ServicePack instalation
* WindowsUpdate + WindowsUpdate + WindowsUpdate (Der er i skrivende stund >120 'opdaterings'pakker til XP!!!)
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* Diverse tillægs programmer: Flash, Jave, AcrobatReader, ...
* ...

http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

Joooo - der er ikke lige gennemført på 1-2 timer !!!
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2010 - 15:46 #14
@karise_larry-> Med mindre det er programmer som har filer liggende flere forskellige steder på disken, så vil den metode som jeg foreslår virke fint. Også ved "større programmer"...

Hvis der er gemt noget arbejde igennem disse programmer, som er lagt et andet sted på disken, så skal der selvfølelig også tages backup af det.
08. maj 2010 - 21:43 #15
(Hvad endte denne tråd med ?)