Avatar billede spaulsen Nybegynder
01. maj 2010 - 23:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek af port forwarding

Jeg har lige købt en ny linksys WRT610N router og har problemer med port forwarding. Jeg skal ha åbnet port 80, 21, og 8090 for at kunne få adgang til min synology nas server.
Jeg har sat port forwardingen op til serverens ip-adresse men kan ikke få adgang.
Mit spørgsmål er følgende: Hvis port forwardingen er sat korrekt op, skal man så ikke kunne se på f.eks www.yougetsignal.com at port 80 er åben? (hvilket den ikke er)
Avatar billede inctor Nybegynder
02. maj 2010 - 01:04 #1
Har du prøvet at genstarte router og server?

Evt. sikret dig at NAS serveren er angivet med den korrekte IP adresse?
Har dog ikke selv oplevet at have problemer med port-forward medmindre du har lavet forkert port-forward..?
Avatar billede spaulsen Nybegynder
02. maj 2010 - 09:03 #2
Jeg har genstartet alt, opdateret firmware, tjekket min ip, det hele er sat korrekt op.
Jeg har endda chattet med linksys flere gange og ringet til deres support de har tjekket det er sat korrekt op.
Men der er stadig ikke hul igennem. Jeg er ret sikker på det ikke er min nas der er problemet, da den har virket før og jeg har ikke ændret på noget.
Men for at være sikker på at port forwardingen er sat korrekt op skal jeg vel kunne se at port 80, 21 ovs er åben?
Avatar billede spaulsen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:20 #3
Spørgsmål lukket