Avatar billede antiquado Nybegynder
01. maj 2010 - 21:20 Der er 11 kommentarer

MPEG4 kanaler væk?

Jeg har netop fået min DVB-T MPEG4-dekoder byttet til en anden type, fordi den holdt op med at kunne vise MPEG4-kanalerne (De almindelige er fine). Min nye dekoder, en Triax T-HD 405 VA, kan heller ikke finde nogle af de "nye" MPEG4-kanaler. Jeg modtager på en gammeldags husantenne, der altså tidligere har modtaget dem helt fint.
Er der sket noget med MPEG4-signalerne indenfor de sidste måneder? Er der nogen andre ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede Jensen DK Novice
02. maj 2010 - 07:49 #1
Hvor i landet bor du?
Avatar billede antiquado Nybegynder
02. maj 2010 - 10:47 #2
Jeg bor i Vejby, Nordsjælland. Der burde være fin dækning. Og signalet har jo været stærkt og fint tidligere....
Avatar billede Jensen DK Novice
02. maj 2010 - 12:55 #3
Jeg mener at du skulle hente dem på cannal 51 manuelt.
Avatar billede antiquado Nybegynder
02. maj 2010 - 15:19 #4
Det har jeg faktisk prøvet.
Både kanal 53, som er Hove-senderens primære og på den sekundære (51). På 53 bliver DR1 (digitalt) m.m. fundet og står knivskarpt.
Hmmm?
Avatar billede antiquado Nybegynder
02. maj 2010 - 15:20 #5
Det har jeg faktisk prøvet. Både på kanal 53, som er Hove-senderens primære, og på 51. På 53 finder jeg DR1 (digitalt signal) m.m., men ingen af MPEG4-kanalerne.
Avatar billede antiquado Nybegynder
02. maj 2010 - 15:21 #6
Beklager dobbeltpost :)
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2010 - 07:06 #7
kannal 53 sender MPEG 2 51 sender MPEG 4 du kan med en Triax Ufo 120 modtage signaler i 360 grader du kan fjerne alt hvad du har i antenne masten og kun bruge Ufoen, den virker perfekt på Amager kan modtage 23 fri kannaler selv Jyderup går fint igennem.
Du kan få et ling her til Ufo 120.
http://www.netto-sat.dk/triax_ufo_120_tv_dab_fm-p-575.html?cPath=37_78
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2010 - 07:15 #8
C53 sender MPEG 2 C51 sender MPEG 4 du kan med en Ufo 120 fra Triax modtage signaler fra 360 grader, alt andet i natenne masten kan fjernes, jeg har en Ufo 120 som modtager 23 forskellige kanaler på Amager perfekt, selv Jyderup går fint igennem.
http://www.netto-sat.dk/triax_ufo_120_tv_dab_fm-p-575.html?cPath=37_78
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2010 - 07:17 #9
Det kommer dobbelt da første kommentar ikke bliver registreret før der er gået 10 min.
Avatar billede antiquado Nybegynder
03. maj 2010 - 09:48 #10
Jeg modtager på 2 gamle antenner, der sidder på loftet under mit tegltag. Den ene er en kæmpe basse, der tager Sveriges kanalerne, samt en lille "TV2-antenne", der er rettet mod Hove-senderen.
Tror du virkelig, jeg kan erstatte alt det med sådan en Triax?
Avatar billede Jensen DK Novice
03. maj 2010 - 13:51 #11
Den skal bare sidde ude i det fri, har ikke prøvet den indendørs.