Avatar billede severuz Nybegynder
01. maj 2010 - 20:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"kun adgang lokalt" problemer med internet

Hej alle

Håber der er nogen her der kan hjælpe. Har haft en stationær i godt 2 år. der har ikke været nogle problemer. I morges var jeg på nettet og der kørte den fint. Da jeg kommer hjem idag kan den pludselig ikke gå på nettet. Den siger der kun er adgang lokalt. Jeg har prøvet at reparerer og at deaktiver forbindelsen. Det hjælper ikke. Den bliver bare ved at arbejde og kommer aldrig med et svar. Jeg har også prøvet at genstarte routeren. hjælper heller ikke. Jeg kan sagtens gå på trådløs med mine andre computere (der er ikke trådløs i den stationære) Nu er jeg gang med at søge ny driver til netværkskortet.

Nogen der ved hvad problemet kan være?

Mvh
den frustrerede nørd
01. maj 2010 - 20:47 #1
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/severuz - Du kunne 'hjælpe' dig selv ved at pænt følge op på dine tidligere spørgsmål... (Dem der ikke er grønne)

---
Avatar billede severuz Nybegynder
01. maj 2010 - 20:51 #2
det vil jeg mene jeg allerede har.
Avatar billede knuf Nybegynder
01. maj 2010 - 20:54 #3
Den meddelelse betyder, at din pc har forbindelse med din router, men den trådløse del af routeren har ikke forbindelse med nettet.
Jeg tror ikke, det hjælper med netkortsdriver. Kan du se andre netværk i nabolaget?

Du skal formentligt resette din router og konfigurere den igen.
Hvilken router har du?
Avatar billede severuz Nybegynder
01. maj 2010 - 20:59 #4
hm jeg tror ikke det er det er problemet. Min stationære kører over kabel. mine bærbare kører over trådløst. der er ingen problemer på det trådløse. Jeg har taget kablet fra stationæren og puttet i en bærbar. den kan sagtens gå på nettet over lan dvs. at problemet må ligge på computeren.

Jeg har nu prøvet at fjerne driveren fra computeren. der sagde den "no good". ret kryptisk meddelelse. Jeg har også prøvet at installerer den nyeste nforce network driver. der fryser computeren igen.

Jeg tror umiddelbart at mit netværkskort er brændt af men håber at kunne fixe det.
Avatar billede knuf Nybegynder
01. maj 2010 - 21:06 #5
Sorry, jeg har nu nærlæst dit spørgsmål og kan nu se, jeg har misforstået det i første omgang og derfor givet dig et forkert svar.
Med din seneste info tror jeg også du har et netværksproblem.
Avatar billede severuz Nybegynder
01. maj 2010 - 21:09 #6
der er intet at sige sorry for. når du siger netværksproblem mener du så hardware? eller tror det kan ordnes med software?
Avatar billede knuf Nybegynder
01. maj 2010 - 21:23 #7
Jeg mener egentligt netkortproblem med enten hardware eller software.
Har du kigget i enhedshåndtering, hvor du kan se al din hardware?
Er der et gult spørgsmålstegn foran din netværkskort?
Avatar billede severuz Nybegynder
01. maj 2010 - 21:26 #8
hehe det lykkes mig at lave det. vil i høre dem hemmelige metode. jeg slukkede computeren, tog alle kabler ud og slog lidt på den. Det virkede da jeg tændte den igen. tåbeligt...
Avatar billede knuf Nybegynder
01. maj 2010 - 22:12 #9
Metoden har formentligt givet pote, fordi du har afbrudt strømmen til pc'en.