Avatar billede Hr. Thorsted Mester
01. maj 2010 - 19:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Digital TV signal på en kanal.

Jeg er på fællesantenne og har derfor en masse kanaler i både analog og digital, leveret af YouSee. Men signalet til TV2 forsvinder digitalt efter ca.1 minut.Lader TV'et scanne for kanaler. Så kommer TV2, begynder så at se TV2, men efter ca. 1 minut skifter den til DR1. Når jeg så kigger i kanallisten, så er TV2 forsvundet. Alle andre kanaler bliver hvor de altid har været. Vi har 2 næsten nye TV med mpeg4 dvb/c, dvb/t, de gør det samme begge to. Hvor skal jeg begynde at lede efter problemet? YouSee har allerede sagt det ikke er hos dem problemet opstår.
Avatar billede htx98i17 Professor
01. maj 2010 - 19:27 #1
Jeg har haft problemer med tv2 også. Men stofa sagde at det skyldes at mit antennekabel er i for ringe kvalitet til det digitale signal.
Jeg undrer mig over at det kun er tv2.

Men prøv at udskift til en dyere antennekabel.
Er der langt fra antennestik til tv i øvrigt?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
02. maj 2010 - 08:12 #2
Til det ene TV er der 3 meter, mens der er 10 meter til det andet. YouSee siger det sikkert er den signal fordeler der splitter signalet op til 2 TV'er. Det undrer mig bare at det kun er TV2.
Avatar billede htx98i17 Professor
02. maj 2010 - 08:20 #3
Ja det undrer også mig!

Men jeg er også sikker på at det er enten splitteren eller kablet som ikke er ordentligt kvalitet. Måske begge.

Et godt antennekabel fik jeg at vide var tykkere og meget stift. Sikkert noget med afskærmningen indvendig.
Avatar billede perlesfar Nybegynder
06. maj 2010 - 08:37 #4
dette problem skyldes nok instråling på jeres antenne installation fra det digitale sendenet ( fra luften ) og skyldes at jeres antenne installation ikke er så god, det gælder om at sikre jer at jeres kabler er med dobbelt skærm og endestikene er monteret ordentlig samt at T-stik og evt. forgrenere er iorden, T-stikne findes i to versioner et pladestik som er samlet af små tynde metalplader og koster fra 10 kroner, dem skal i holde jer fra og så de T-stik som er helstøbt og koster 50 kr og det er dem man skal bruge, altså  jo dyre jo bedre
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
22. august 2010 - 08:29 #5
Tak for indlægene, det viste sig dog at det var tuneren i TV'et der var defekt. Vi har fået sat en ny tuner i på garanti. Nu er problemerne forsvundet.

Tak til alle jer der forsøgte at hjælpe