Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 18:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved samling af desktop stationær

Hejsa Eksperter...

Jeg er lidt i problemer. Jeg har lige samlet min stationær, hvilket var min første gang, at skulle det fra bunden.
Jeg er bare stødt ind i et mærkeligt problem. Jeg har tilsluttet alting, som jeg kunne forstille mig det skulle gøres, hvilket burde passe i følge brugsanvisningerne. Men når alt nu er blevet samlet kommer der stadig ikke noget op på min skærm. Har prøvet med 3 forskellige kabler i 2 forskellige inputs, men stadig sker der intet på min skærm. Har selvfølgelig fået skærmen til, at søge på alle sine muligheder.

Hardwaren hvor problemet måske ligger i er (alt er splinter nyt):

Motherbord - Asus Crosshair IV Formula

Grafikkort - Asus EAH5830 Direct CU

Kabinet - Antec nine hundred

Skærmen (er ikke ny, men brugt flittigt med min bærbar) - Samsung XL2370

Hvis i har bare den fjerneste idé om hvad jeg kan gøre vil i så ikke skrive til mig her? Er hvirkelig LOST lige nu... Synes selv jeg har tjekket alt. :(

Hilsen Martin, Søborg
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2010 - 18:59 #1
1. tjek når det er selvsamlet maskiner:
Husker du at bruge afstandsskruer og kun dem der er nødvendige?
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 19:15 #2
Har brugt dem der fulgte med hardwaren. Håber lidt at det er svar nok
Avatar billede haverslev Novice
01. maj 2010 - 19:20 #3
Har du power på grafikkortet ?
mener der skal 2 stik på et EAH5830 kort
Avatar billede haverslev Novice
01. maj 2010 - 19:26 #4
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 19:26 #5
Ja, det har jeg.

Har en Corsair 750 Watts strømforsyning, og har sat de 2 tilstlutninger i. Kan se at kortet kører, fordi blæseren i kortet  kører.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2010 - 19:58 #6
#2 nej der ud af kan jeg ikke se om du er 100% sikker på at der ikke sidder afstandskruer hvor der ikke skal...???
Avatar billede pgh71 Mester
01. maj 2010 - 20:17 #7
Har du prøvet at flytte grafikkortet til en anden sokkel  - det hjalp hos mig.
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 20:17 #8
Hvor ville afstandsskruer være nødvændige?? Kan ikk decideret sige hvor det er afsatandsskruer i systemet. Kan se at skruerne til motherboardets fastgørelse på kabinettet ser ud som afstandsskruer... Sådan lige på nuværende tidspunkt
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 20:22 #9
Ku da godt tænkes... Er i gang nu... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2010 - 20:33 #10
#7 http://peecee.dk/uploads/052010/DSC00120.JPG
Messingskruen er afstandsskruen. Den anden er til bundkort og skrues i messingskruen.

Mellem bundkort og kabinet!
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 21:11 #11
Men som sagt er der afstandsskruer mellem kabinet og bundkort
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2010 - 21:26 #12
Og ikke nogen hvor der ikke skal være nogen?
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 21:46 #13
Ikke andre end dem mellem bundkort og kabinet :S
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 22:10 #14
Kan lige opdatere, at stort set ingen af tilslutningerne til bundkortet er ret villige til, at virke :S
Avatar billede M1992 Nybegynder
01. maj 2010 - 22:30 #15
Nogen der har gode idéer?? Er åben for stort set alt lige nu :S
Avatar billede heibergg Nybegynder
02. maj 2010 - 00:22 #16
stigers mener sikkert, at han tror på du har sat alle de medfølgende afstandsbøsninger i, men at een af dem kan være sat forkert, så bøsningen skaber den kontakt, som ikke må være der.
Det skriver jeg bare for at formulere det på en anden måde, hvis du ikke var helt med på forklaringen. Prøv at se efter, prøv eventuelt ved ikke at sætte bundkortet i maskinen.
Det kan også være, at det ikke er de rigtige ram, hvis du har andre, du kan prøve med, så gør det.
Avatar billede M1992 Nybegynder
02. maj 2010 - 00:33 #17
TODO-list? er en smule forvirret, sorry...

Men jeg har tjekket alt mellem bundkort og kabinet, og der er afstandskruer ved alle skrue-samlinger.
Avatar billede M1992 Nybegynder
02. maj 2010 - 10:32 #18
Hej igen :)

Kan lige opdatere med, at sige at jeg har fået det til, at virke nu.
Jeg havde glemt, at sætte strøm til CPU'en (Ja, jeg ved at det lyder dumt), så nu virker alt efter bedste velgående. Er meget glad for jeres interesse i at hjælpe mig i nøden.

Jeg synes, at Stigers skal have pointene eftersom han var den der svarede flest gange, og var samtidig den mest engagerede. Så hvis stigers vil være venlig, at skrive et svar får du pointene.

Hilsen den glade Martin
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2010 - 11:38 #19
Nu var jeg slet ikke inde på det punkt hvor fejlen lå, så jeg syntes alle der deltog skal have point :)