Avatar billede lonepeter Novice
01. maj 2010 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Forkert taste på tastatur, er det mig der er hysterisk?

Hejsa...

Jeg har fornyeligt købt et Logitech tastatur. Det har en lille fejl...

På tal tastaturet ser 6-tallet forkert ud, de har simpelthen brugt den samme 6-tals-taste som sidder øverst på det almindelige tastatur.

Det betyder altså at trykket på tal tastaturets 6-tals-taste ser sådan her ud:

&

Hvor det burde se sådan her ud:

>

Desuden er trykket på den "forkerte" taste venstrecentreret på tasten hvor de øvrige taltasters tryk er centreret, så når man først har set det er det tydeligt at noget er galt...

På den ene side er det jo en meget lille fejl, men på den anden side er det sgu irriterende at se på når man først har fået øje på det, og det er jo trods alt et Logitech tastatur og ikke et eller andet tilfældigt kina-bras...

Så hvad siger i, er det mig der er mega hysterisk hvis jeg går op og reklamere over fejlen eller hvad?! Hvad ville i selv gøre?! Og tror i at det er en reklamationsberettiget fejl?!

Alle der bidrager med deres mening og lægger et svar inden jeg lukker spørgsmålet, deler points, så lig et svar i stedet for en kommentar...

Peter
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. maj 2010 - 10:01 #1
Hvad hedder keyboardet? Har aldrig set ">" på 6 tasten.

Altså det lyder, som om det går dig på, så ville jeg da forsøge at bytte det.
Men kunne du se fejlen inden du pakkede den ud? Kan gøre det lidt problematisk, hvis de tror du selv har ødelagt den og sat ny på.
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. maj 2010 - 10:02 #2
Når du trykker på shift+6, er det så ">" den skriver?
Avatar billede lonepeter Novice
01. maj 2010 - 10:15 #3
nicidem, du misforstår mig eller også er det mig der ikke forklare mig godt nok:-)

Det er ikke et > tegn, der er på tasten, men en lille pil, altså tastens funktion hvis man slår numlog fra...

Hele balladen er bare at det er nøjagtigt den samme taste de har brugt både oven over det almindelige tastatur og på tal tastaturet. Den på taltastaturet skulle selvfølgelig have været med samme "layout" som de andre taltaster.
Avatar billede lonepeter Novice
01. maj 2010 - 10:16 #4
Ja, nu gør jeg så forvirringen total, der er jo så netop ikke en pil, på tasten, men der burde have været en pil... :-)
Avatar billede 2c Nybegynder
01. maj 2010 - 10:18 #5
Jeg ville få det byttet. Jeg syntes ikke du er hysterisk. Jeg ville ikke kunne leve med det :-) Det er en åbenlys fejl, så jeg vil da mene at det er reklamationsberettiget.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2010 - 10:38 #6
Ja det man ikke leve med. Du har jo givet en del penge for noget der skulle være "rigtigt". Og som du selv er inde på, så irriterer det øjet når man arbejder på det. Jeg havde byttet det.
Avatar billede lonepeter Novice
01. maj 2010 - 17:53 #7
Halløj alle mand... :-)

Så har jeg været oppe i computercity og fået byttet keyboarded, det ser meget mere rimeligt ud:-)

Takker for jeres indspark...

Peter