Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
20. juli 2001 - 18:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Stadig i vildrede mht. netværk og netmeeting.

Jeg fik aldrig rigtig fundet ud af hvorfor mit netmeeting ikke virker på min computer.
Jeg og mín kammerat har oprettet netværk mellem vores computere - mest for at vi så har mulighed for at dele ADSL-forbindelsen på hans computer. Han er sat op som \"host\" og jeg som \"klient\".

Delingen og netværket funker perfekt. Men netmeetingen gør slet ikke.

Jeg kan ikke modtage opkald fra andre, men kan godt ringe andre op og jeg ender også på directory.

Han kan tilgændgæld både ringe op og blive ringet op - no problem there. Lidt træls for mig.

Hvad skal jeg gøre? Er vi ude i noget med router eller hub??
Jeg mener - vi har da hver sin IP adresse mellem computerene, men det kan den måske ikke finde ud af når informationerne kommer FRA nettet og ind?

Pls help...
Avatar billede djeclemen Nybegynder
20. juli 2001 - 18:26 #1
Hvad bruger i til at dele med?
Avatar billede labisama Nybegynder
20. juli 2001 - 18:35 #2
Hej Steff26kbh...

Kan ham din ven bruge netmeeting?

Problemer med neetmeting og ADSL er et meget alm. problem, og det stammer for det meste i routeren. Hvis du har ADSL netexpress fra TDC så skal du ind og åbne for nogle porte i routeren http//:192.168.1.1

Desværre har jeg ikke rodet selv med at åbne portene til netmeeting så det kan jeg ikke hjælpe med :(
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 18:41 #3
har jeg ret hvis jeg antager at i bruger deling af internet forbindelse?
det som er problemet er at hans er den der lytter til indkommende request altså netmeeting, ftp server, cs spil sever og osv. men hvis du vil kunne modtage indkommende opkald skal i sende opkaldet videre til din computer hvis du skal bruge det og ikke ændre noget hvis han skal bruge det.
jeg brugte og så engang deling af internet forbindelse men problemet er at hans nok for det første ikke kan stå tændt altid uden at genstarte eller noget i den retning og hvis hans lukker ned eller genstarter ryger din forbindelse med det samme i stedet så brug en gammel 486 hvis i har en og læg et program som hedder smoothwall ind og brug det kig evtuelt nærmere på www.smoothwall.org
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 18:42 #4
p.s. i bruger sikkert ikke en router men i stedet et modem af eller anden slags ikke?
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
20. juli 2001 - 18:46 #5
Hmm - okay, så.
Altså, ham min ven kan sagtens bruge netmeeting. Men det er måske fordi han er \"host\"???
Vi bruger ICS (Internet Connection Sharing)- den som Microsoft selv har lagt i Windows til at dele internette med.
I øjeblikket har vi hverken hub eller router mellem os, men det er spørgsmålet om det er det der skal til??
Jeg er i vildrede. Måske skulle man spørge hos Microsoft - og kan man overhovedet det..
Avatar billede labisama Nybegynder
20. juli 2001 - 18:49 #6
Jeg og mín kammerat har oprettet netværk mellem vores computere - mest for at vi så har mulighed for at dele ADSL-forbindelsen på hans computer. <--Cybermouse de har ADSL
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
20. juli 2001 - 18:51 #7
Læste en artikel i PC Planet hvor de havde haft problemet oppe og vende... De måtte vist nok gi op.
Kan det virkelig være rigtig...? Suk.
2 Microsoft produkter der ikke kan tale sammen - det lyder da ellers som noget helt nyt ;o)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 18:52 #8
ok du kan kun acceptere indkommende opkald på en pc på en port afgangen jeg kender ikke netmeeting så godt men måske kan du få lov til at ændre port for indkommende opkald og så lave portforwarding på den port fra hans pc til din så burde det virke
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 18:53 #9
p.s. jeg ved ikke om du kan lave portforwarding med ics men ellers burde du kunne finde en masse freeware og shareware på nettet som kan ip forwarding
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 18:54 #10
men kan i ikke finde en 486 og lave en deler på den det er en meget mere stabil løsning og den har indbygget en kanon firewall
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
20. juli 2001 - 19:07 #11
gid jeg kunne finde en 486 - men har ikke selv lige en på lager...
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 19:13 #12
det må kunne lade sig gøre at finde en på dk.marked.privat til næsten ingen penge (den behøver hverken skærm eller keyboard det hele fjernstyres via en krypteret forbindelse af jer)
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
20. juli 2001 - 19:15 #13
hmm - tja. Det bliver vist liiiige en tand for indviklet for mig. Havde håbet det kunne løses på en enklere måde. Men tak for svarene.
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 19:18 #14
det er enkelt nok at sætte en smoothwall op på en 486 for den klarer det hele selv bare smid cd\'en i svar på hvilken type modem der er på hvilke netkort der er i den så kører det og smoothwall er freeware udgivet under gnu og kan konfigureres via internet explorer uden probs. kig på www.smoothwall.org for screenshots og lign. og foresten er der hele tiden support via irc
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
20. juli 2001 - 19:27 #15
cybermouse...du får simpelthen mine point for svar - godt nok hjalp det mig ikke umiddelbart - men hvis jeg havde mod på det så kunne jeg godt nok få min sag for hvis jeg fulgte dit forslag. Men jeg er ikke så ferm til computere at jeg tør kaste mig ud i det du beskriver. Men tak anyway.
Avatar billede cybermouse Nybegynder
20. juli 2001 - 19:29 #16
no prob men søg evt. på nettet efter ip forwarding og se om der ikke kommer noget du kan bruge
Avatar billede lynet Nybegynder
21. juli 2001 - 18:23 #17
Det smoothwall er det ikke et linux system???
jeg har en orange adsl forbindelse, og kører i øjeblikket med Gatekeeper Pro 4.0, som også er en proxy server... men det virker ikke optimalt, da jeg feks ikke kan spille counterstrike fra mine andre computere, og bruge feks Kazaa ordentligt...
lidt skidt løsning syntes jeg, og er da interesseret i alternativer der virker bedre???
Avatar billede cybermouse Nybegynder
21. juli 2001 - 22:48 #18
jo det er linux baseret men du behøver ikke vide noget om linux for at bruge jeg personlig kendte intet til linux da jeg lagde det ind og det virkede jeg har et andet spørsmål kørende som jeg oprettede under sikkerhed hvor jeg bedte folk om at hacke mig og der er ikke kommet nogen ind endnu og de har super support selvom det er freeware baseret på gnu kig på irc.smoothwall.org #smoothwall for at snakke med udviklerne der glædeligt hjælper dig videre og den har indbygget proxy server hvis du vil bruge den selvom at jeg anbefaler dig at bruge ip routingen der i i stedet for hvis din forbindelse er isdn eller hurtigere til 2 brugere
Avatar billede cybermouse Nybegynder
21. juli 2001 - 22:53 #19
p.s. smoothwall virker næsten lige så godt som hvis du havde en forbindelse koblet på kun din pc den eneste forskel er at du selv skal åbne hullet i din firewall hvis du feks. vil hoste en ftp server det kan du nemt og hurtigt gøre via det indbyggede web interface og så selvfølgeligt har du en firewall i forhold til hvis du var koblet normalt på
Avatar billede lynet Nybegynder
22. juli 2001 - 22:12 #20
okay. lyder smart. ærgerligt at det ikke er win2000
Avatar billede cybermouse Nybegynder
23. juli 2001 - 01:33 #21
win2000??? den skulle jo og så gerne køre stabilt ikke? den smoothwall jeg selv kører med har jeg aldrig prøvet at er gået ned bortset fra en gang hvor ovnen tog en sikring og jeg har snart haft den et par måneder gør det med windows 2000 på en 486 med 3 netkort og få den til stabilt at køre med firewall og router samt proxy og dhcp funktion hvis du ønsker
Avatar billede lynet Nybegynder
23. juli 2001 - 13:00 #22
okay. du får en spandfuld point (300-400) hvis jeg kan adde dig til mig icq-liste, og have dig på standby(selvfølgelig kun når du har tid) når jeg skal installerer det....?
Avatar billede cybermouse Nybegynder
24. juli 2001 - 21:01 #23
ok det kan vi godt sige du vælger selv om du vil bruge icq eller msn mesenger men du må lige vente en uges tid da jeg er ved at flytte men du kan altid maile mig på morten_l5@hotmail.com så sender jeg dig mit icq nr. eller hjælper dig når jeg kan få sneget mig ind på en eller andens pc og gøre det der fra til jeg er færdig med at flytte