Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. april 2010 - 21:12 Der er 1 kommentar

dns problemer på server 2008 og xp klienter

jeg har en server 2008 stående som kun fungere som dns og fil server uden at være på et domæne eller noget som helt andet.

jeg har et problem som er lidt små træls. problemet består i at mine windows xp klienter ikke kan lave interne navne opslag. kun externe.

fx hvis jeg skal ind på min server burde jeg kunne skrive \\server
og så burde den komme ind. det virker bare ikke.
så der er jeg pt nød til at gøre det via ip adressen.
internet virker fint på xp klienter.

det mystiske er så at alle mine vista og windows 7 klienter virker alt 100%

nogen der lige ved hvad der kan være galt
Avatar billede atroxes Nybegynder
04. maj 2010 - 14:38 #1
Tjek evt. om dine Windows XP er indstillet til at bruge den korrekte DNS server, altså din Windows 2008 Server.

WinKey + R
cmd
ipconfig /all