Avatar billede ejp34 Nybegynder
30. april 2010 - 09:55 Der er 12 kommentarer

Fejl i Windows XP efter recovery

Hej
For det første, jeg er ingen computerhaj, derfor dette spørgsmål! Jeg har en ældre computer (5år) som jeg gerne vil have renset helt for gamle programstumper således at det kun er Windows XP som er tilbage. Derfor spurgte jeg mig frem til en mulig løsning, da jeg som udgangspunkt ikke vidste hvordan jeg skulle gøre.

Jeg fik et råd, der gik på at jeg skulle gå ind i "boot menuen" og bytte om på C-drevet og  DVD-drevet med hensyn til, hvor der skulle bootes fra - desværre uden resultat, da min oprettelses-dvd ikke er en systemdisk.

Jeg gik gik ind i setup menuen, hvor der på den blå skærm var følgende muligheder: ESC=Boot Menu, F1=Setup,og F10 System Recovery. (F8 virker også, men den står ikke nævnt).

Jeg prøvede F10 og resultatet var følgende:
1. Windows påbegynder system recoverry.
2. Billedet skifter til en dialogboks som skriver "Systemgenoprettelse" I denne normale standardbehandlingstilstand genoprettes programmer og operativsystem, samt de normale advarseler. jeg vælger funktionen næste.
3. Ny dialogboks, somgiver mig to muligheder ja som fortsætter systemgenoprettelses og nej som først prøver XP's indbyggede reparationsfunktioner.
4. Jeg vælger Ja, og en animeret sekvens med filer fra en mappe til anden fremkommer. det tager ca. 10 minutter. Alsluttes med dialoboksen systemgenoprettelsen fuldført.
5. Herefter får jeg to valgmuligheder, genstart Windows eller luk computeren.
6. Jeg vælger genstart. Computeren gennemløber nu en proces, hvor der står: vent mens Windows forbereder at starte.
7. Efter et lille minut fremkommer følgende fejlmeddelse:

http://i124.photobucket.com/albums/p38/41persson/Billede001.jpg

Ved tryk på OK kommer følgende fejl:

http://i124.photobucket.com/albums/p38/41persson/Billede002.jpg

Det skal siges at jeg har prøvet alle forslagene i F8 menuen inklusiv start i fejlsikker tilstand, alle ender som fejlbeskrivelse ovenfor.

Mit spørgsmål er: Har jeg nogen mulighed for at få reetableret Windows igen eller hvilke muligheder har jeg?

På forhånd tak

Jan
Avatar billede lilleputter Praktikant
30. april 2010 - 10:05 #1
Hvis jeg var dig ville jeg få fat en en CD-R med XP. (inkl koder) Formater med denne istedet for at bruge recovery.

Ming.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 10:45 #2
Lån en Xp Oem cd som er SAMME (vigtigt) version som din. Installer din pc helt fra bunden med cd. Når du når til at skulle skrive produktkoden, så brug din egen kode, da den er knyttet til din hardware.
Nu skulle du gerne have en Windows Xp installation uden de programmer der følger med en preinstalleret computer.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
30. april 2010 - 11:07 #3
220661 <- ide er meget god.
Det er måske bare svært for en nybegynder at vide hvad han har :)
Men ja det er den lovlige måde at gøre det hele på, udover hvis du selvfølgelig køber en ny xp cd.

lilleputter:
Husk lige at opfordring til den slags er ulovligt,
Ikke for at være mr. dumsmart, bare nederen hvis den endag skulle klappe at du prøver at hjælpe :)

Ejp34:
Du kan downloade noget der hedder iso filer som kan brændes ud på cd'er så nemt som ingenting,
Hvis du har kendskab til torrent's vil jeg ikke opfordre dig til at gøre det,
Men det har været en mulighed for min ven at downloade en ny win xp fra torrents som en iso fil og udskrive den til en cd og installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 11:34 #4
Darkangel.dk
Jeg synes du taler med "kløvet tunge"!!

I det ene indslag skriver du om noget der er ulovligt.

Og i det næste henviser du til at en "ven" har klaret nogle problemer ved at hente Xp fra torrents, som i langt de fleste tilfælde er ulovligt.
Avatar billede ejp34 Nybegynder
30. april 2010 - 11:40 #5
Hej

#1 Hmm.

#2, Med samme version, mener du dermed "windows xp home edition" eller refererer du til et versionsnummer, eks. ver. 2,1.?

#3, Lidt i forlængelse af ovenstående. På btjunkie.org, er der en mængde forskellige win XP , nogen med sp2 og nogen med sp3 osv, hvordan ved jeg, hvilken som passer med min kode og skal filen hedde iso til "efternavn"? Jeg kender en som kan downloade filen - jeg kan ikke på denne pc, da det er min arbejds pc.

Mvh

/e
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2010 - 12:00 #6
Ja jeg mener "windows xp home edition" , og hvis der er koblet sp1 til den, så skal den cd du låner også indeholde det.
Den nøgle du har på kabinettet på pc henviser til den aktuelle installation.
Står der ikke på markaten hvilken version den refererer til?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2010 - 13:13 #7
Jeg tillader mig lige at minde om at hjælp til ulovlige versioner af Windows ikke hører til herinde, så drop alt snak om at downloade Windows - især fra siden i #5.
Du er rimelig sikker på at få grimme "bonus programmer" med!
Avatar billede ejp34 Nybegynder
30. april 2010 - 13:49 #8
#7

Jeg tage måske fejl, men når man har købt et stykke software er det så ikke aktiveringskoden koden man betaler for?
Da jeg fornyligt købte Capture One 5, downloadede jeg programmet og fik kode da jeg havde betalt. Mit problem nu er jeg kan ikke komme ind til mine programmer pga. af fejlen beskrevet ovenfor. Men såfremt det anses for ulovligt, at forsøge at reetablere et program som man allerede har betalt, skal jeg beklage. Jeg anser herefter tråden som lukket og slukket. Såfremt der er nogen som skal have point ønsker jeg dog en tilbagemelding.

Mvh

/e
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2010 - 09:44 #9
Jo du betaler for licens koden. Det er det samme med din Windows markat på undersiden. Den har du jo også betalt for, og det er derfor jeg skriver du skal bruge din egen kode ved geninstallation.
Med hensyn til dit Capture One 5 program, må du vel kunne få den kode tilsendt igen, hvis du ikke har den fysisk. Og programmet kan du jo også hente igen på nettet når det hele kører igen.
Det er der ikke noget ulovligt i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2010 - 14:54 #10
#8 jep, men det er tidligere slået fast herinde, via svar fra Microsoft, at det ikke gør det lovligt at downloade Microsoft programmer via fildeling, torrents og lign.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
01. maj 2010 - 16:20 #11
220661:
Ja vi kan godt kalde det en kløvet tunge.
Personligt har jeg intet imod dem der kopiere osv.
og ville nok også selv gøre det hvis jeg endag fik brug for det.

Det eneste jeg bare prøver at forklare overstående er at det er ulovligt at opfordre til en ulovlighed.
lilleputter skriver:
"Hvis jeg var dig ville jeg få fat en en CD-R med XP. (inkl koder) Formater med denne istedet for at bruge recovery.

Ming."

Man behøver jo ikke direkte skrive at han også skal downloade keys.
det var det hele :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2010 - 10:48 #12
Lukketid??