Avatar billede razmuz Nybegynder
29. april 2010 - 23:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytte harddisk skiver til ny harddisk

Hejsa
Min harddisk er gået i stykker, dvs. den laver en mekanisk lyd når den forsøger at starte op.
Data er altså intakte (formoder jeg).
Jeg har haft den indleveret hos et data recovery firma på Frederiksberg. De kunne ikke selv lave den med de udstyr de havde, men de har sendt den til et laboratorie i England, som nu siger de har gjort det der skal til og det koster 19.500,- (9.500 hvis det ikke haster).
Mit spørgsmål til dig - eksperten - er om det kan være så omkostningsfuldt at lave den operation de har lavet.
Er det noget man selv kan gøre? Altså at flytte de små magnetiske skiver til en ny harddisk og derfra læse data...
Er der nogen derude som har forsøgt sig selv at skille en harddisk ad? Og mere væsentligt at samle den igen :)
Hilsen Rasmus
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 23:34 #1
Ja jeg har set at helgec har tilbudt nogen her på experten at se på det
mailto:mail@helgec.dk
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 23:34 #2
prøv at kontakte
mailto:mail@helgec.dk
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 23:36 #3
den første kom først efter jeg skrev nr 2
Avatar billede zero_lock Nybegynder
29. april 2010 - 23:40 #4
9.500 det lyder faktisk ikke så galt... men ja det koster
så for et svare hurtigt... nej det er ikke nogle man lige selv gør
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2010 - 23:49 #5
zero_lock er du sikker på du skal skrive som svar her?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2010 - 00:27 #6
Tolerancerne i en moderne HD er utroligt fine (hoveder og skiver sidder MEGET tæt) så det er ikke lige noget man skiller ad med en stjerneskruetrækker.
Og operationen skal foretages i en HELT ren atmosfære, HELT fri for statisk elektricitet...
30. april 2010 - 09:05 #7
Set i anden forbindelse -> http://www.diskhelp.dk/ ???
08. maj 2010 - 21:49 #8
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2010 - 22:15 #9
Staklen fik stød og døde - pulled a Darwin..