Avatar billede repsac Nybegynder
20. juli 2001 - 17:31 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

auto_increment og delete ...

Jeg har en tabel hvor id er sat til auto_increment.

Når jeg så sletter noget fra tabellen (ud fra id) bliver der i princippet et \"hul\" i tabellen ...

Er det ikke muligt på en eller anden smart (læs: enkel) måde at få data\'en i tabellen til at \"hoppe\" et tal opad?

Hmmm ... det er sq lidt svært at forklare, men jeg håber det er forståeligt ... :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. juli 2001 - 17:33 #1
det er da neeeemt at forstå :)
jeg lytter lige med
Avatar billede ziron Nybegynder
20. juli 2001 - 17:35 #2
jeg ved ikke hvordan man kan gøre det med auto-funktionen men man kan da bare skrive et script som gør det...

men med en auto måde så lytter jeg lige med...

/ZIRON
Avatar billede vagngart Nybegynder
20. juli 2001 - 17:38 #3
Kan ikke lade sig gør med autonummerering
men lav dog en update af posten i stedet for. :-)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juli 2001 - 17:50 #4
=>vagnart: hmmm det er ikke så nemt hvis man sletter data inde midt i en tabel ...

Det må sq da kunne lade sig gøre ... alt burde da være muligt ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juli 2001 - 17:51 #5
Hvis IKKE det kan lade sig gøre, kan du så finde lidt doc for forfor ikke - eller i hvert fald bare at det ikke kan lade sig gøre ...
Avatar billede vagngart Nybegynder
20. juli 2001 - 19:02 #6
Hvor vil du slette data midt i tabellen ??
det er vel fordi du ikke skal bruge dem mere og hvad betyder det så at din nye post får et ny id ??
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juli 2001 - 19:54 #7
Jeg har lavet et billedsystem til mit mini comunity til min klasse ...
Brugerne skal selv kunne uploade, men jeg vil gerne have muligheden for at slette i billederne (hvis der kommer for mange) ...
Det gør bestemt ikke noget at min nye post får jeg ny id, problemet ligger bare i at jeg kunne have poster med id:

...
Der er så en tom række, hvilket ikke er særligt hensigtsmæssigt ...
Avatar billede repsac Nybegynder
20. juli 2001 - 20:22 #8
Hmmm ... måske får jeg forklaret det lidt forkert ... der er jo reelt ingen tomme rækker, men der \"mangler\" en række med det slettede tal ...

Anyway, nu har jeg fikset det - godt nok på en lidt forkvaklet måde, men det virker ... :)
- derfor håber jeg der er i orden hvis vi deler point\'ene ...