Avatar billede weblockdk Nybegynder
28. april 2010 - 17:48 Der er 1 løsning

WI-FI : USB eller PCI?

Hej

Jeg har lige købt en ny linksys router da den gamle var ved at stå af. Den var 5 år gammel og jeg kørte en 128b WEP opsætning på den.

Min datter har en stationær PC med et gammelt PCI WI-FI kort i. Det har fungeret rigtigt godt, men efter jeg har fået den nye router kan den ikke automatisk få forbindelse.

Windows XP giver mulighed for, at sætte indstillingerne til WPA-PSK (TKIP) - som jeg så må "nøjes" med på routeren, selv om jeg hellere vil køre WPA2 - men den "hopper" hele tiden tilbage i WEP, så jeg går ud fra at det er pga af, at kortet er for gammelt og ikke understøtter WPA.

Jeg vil derfor slå 2 fluer med et smæk, og købe et nyt kort til hende, men så er spørgsmålet: skal jeg købe et USB kort eller et PCI kort til hende??

Det behøves ikke at være de dyreste kort, og links til gode, billige kort modtages gerne...

på forhånd tak!
Avatar billede weblockdk Nybegynder
23. september 2012 - 17:23 #1
luk