Avatar billede wizard28 Nybegynder
01. januar 2000 - 20:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Telefoni via Internettet

Jeg vil gerne vide om det er muligt, og hvordan hvis det er, at ringe fra min
computer via nettet til en stationær telefon (ikke på nettet).
Altså ringe til en telefon til samme pris som det koster at være på nettet.
Den stationære telefon er i Ukraine og det koster altså 6-7 kr. i min. og hvis
jeg nu kan nøjes med at betale 10 øre pr. min. så er det en besparelse der vil
noget.
Hvis det kan lade sig gøre så er spørgsmålet, hvordan?
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. januar 2000 - 22:34 #1
Det skal være en service som der bliver udbudt i Ukraine. Der er nemlig nogle steder i USA hvor at man har den mulighed du leder efter. Jeg kan dog ikke huske hvad adressen er.

Man kan jo nemlig ikke bare ringe til en telefon via Internettet med mindre at du har et mellem led (service) som "oversætter" det du siger på Internettet til normalt telefoni.

Hvor hurtigt er dit modem? Jeg synes i hvertfalde at man skal have ISDN (64 kb) for at få nogenlund god lydkvalitet.

Men som sagt skal der være en sådan service i Ukarine.
Avatar billede wizard28 Nybegynder
01. januar 2000 - 22:43 #2
Sorry Goulduck, jeg afviste uden et lille svar.
Jeg ved godt det med Net2phone og undersøger lige nu om det er det som jeg leder efter.
Mit modem er ISDN og jeg kender godt problematikken med mellemleddet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. januar 2000 - 23:06 #3
Okay... jeg viste ikke hvor meget viden du havde inden for Internet telefoni...
Avatar billede getalife Nybegynder
01. januar 2000 - 23:34 #4
Tele Danmark Internet udbyder en sådan service, kaldet IP telefoni. De har et produkt der hedder Ipulse. Med dette kan du ringe til fastnet telefoner over hele verden til lokal takst.. dvs. ikke helt endnu, da ydelsen stadig er i testfasen.
Den måde det fungerer på er (som goulduck også skriver) at man kobler op til en server der er forbundet til det faste telefonnet og opkaldene derfra routes videre til det sted de skal.
Da serveren står i DK er det ligemeget hvor i verden man ringer til. TD betaler derfor for taksten fra DK til feks. Ukraine.
Da IP telefoni skulle blive det HELT store vil det ramme TD temmelig meget på pengepungen... men hvad gør man da ikke for kunderne ;o)
Hvis du vil vide mere om IPtelefoni syntes jeg at du skulle ringe til Tele Danmark Internets IP telefoni hotline og spørge løs (eller spørge her) :o)
Nummeret er 89373727

Getalife
Avatar billede wizard28 Nybegynder
01. januar 2000 - 23:35 #5
Til Goulduck
Det er helt iorden. :-)
Jeg vil heller ikke lyde utaknemmelig, men dette område er sg for uudforsket.
Jeg leder netop efter det du er inde på. For at ringe fra et IP til et ikke eksisterende IP nummer er umuligt.
Så til dig og alle andre, hvis I kender til udbydere et hvilket som helst sted i verden kan i stadig score pointene. Det skal bare være billigt.
Og www.net2phone.com scorer altså ingen point, så ved i det.
Avatar billede getalife Nybegynder
01. januar 2000 - 23:35 #6
PS: dette spørgsmål burde nok ligge i Internet Opkobling :o)
Avatar billede wizard28 Nybegynder
01. januar 2000 - 23:41 #7
Getalife.
Hvis det du skriver holder til sidst skulle du jo have haft pointene, jeg tror jeg var lidt hurtig på afviserknappen.
Jeg læste bare ordet IP telefoni og det indtryk jeg fik af TeleDK's hjemmeside var at der skulle være en computer i hver ende.
Det duer ikke for jeg er den eneste med en computer af de ender. Men hvis det holder hvad du skriver så bliver det stort og lige hvad jeg leder efter. :-)

Avatar billede getalife Nybegynder
01. januar 2000 - 23:46 #8
Jo jo... der er skam kun en puter indblandet :o)
Dvs. man kan også bruge to.. programmet er lidt ala ICQ.. men med IP-telefoni og en masse andet guf indblandet.
Jeg burde vide det (jeg har ledet arbejdet på før omtalte hotline) ;o)
Avatar billede wizard28 Nybegynder
01. januar 2000 - 23:54 #9
Til Getalife
Nu har jeg nærlæst TeleDK's side og de nævner kun fastnetsabonomenter hos TeleDK's og sorry men Natasha bor i Ukraine og er ikke teleDK kunde.
Såååå IP telefoni du'r ikke. Det er en and i ulveklæder. Bedre held næste gang TeleDK, men den er død. Og der er stadig kun en puter og den sidder jeg ved. Net2phone er stadig bedste bud.
Sorry Getalife, men mit problem er der stadig.
Avatar billede wizard28 Nybegynder
02. januar 2000 - 00:00 #10
Det jeg er ude efter er eksempelvis det Ukrainske teleselskab der har en computer tilkoblet Internettet, dernæst kobler jeg mig på og går ind på dens hjemmeside eller benytter et tilhørende software som gennem den server ringer op til mit valgte nummer. Herefter ringer jeg fra serverens position til et nummer i det valgte land, her Ukraine.
Det kan også være et teleselskab som Net2phone der udbyder billige samtale over hele kloden.
Det handler om prisen på at snakke flere timer lokaltakst i det angivne land.
Findes det ikke, opfinder jeg det selv. Jeg ved det kan lade sig gøre, spørgsmålet er om det eksisterer.
Avatar billede getalife Nybegynder
02. januar 2000 - 00:00 #11
Det er også det jeg skrev.. det er stadig i testfasen, men inden længe kan man også ringe til udlandet.
Hvor længe kan jeg desværre ikke sige (har fået mundkurv på) :o)
Så vidt jeg ved har G2N..(tror jeg nok) noget lign. på banen... eller var det Cybercity ?!..
Avatar billede wizard28 Nybegynder
02. januar 2000 - 00:03 #12
Getalife, du er meget tæt på pointene men mit problem er uløst.
Uløste problemer giver ikke bonus, sorry. :-)
Og du hjælper mig mere end du selv tror, det er bare det med det uløste problem.
(Men så få dog den mundkurv af :-) )
Avatar billede getalife Nybegynder
02. januar 2000 - 00:16 #13
Desværre...
Kig på G2N og CC's hjemmesider :o)
Avatar billede wizard28 Nybegynder
02. januar 2000 - 12:52 #14
Endelig afklaring:
Opkald via Internet er altså blevet et omdiskuteret emne og det må stadig stå uopklaret. Det eneste der er at gøre er at finde en udbyder i et land der modtager dit IP signal/nummer og omdanner det til en fastnetssamtale.
Mellemleddet er nødvendig og det har jeg hele tiden vidst.
Men nu er tiden så inde til at afhjælpe andre brugere af udlandstelefoni med at finde udbydere i de lande, som kan modtage et Netsignal og omdanne det til en fastnetssamtale.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. januar 2000 - 13:32 #15
Hvis du finder ud af nogle forskellige lande som kan udbyde sådan en tjeneste og hvordan man gøre det, så lav en hjemmeside som andre også kan få gavn af !!
Avatar billede wizard28 Nybegynder
02. januar 2000 - 13:39 #16
Goulduck, det er netop min idé. Undskyld udtrykket men fuck TeleDK, de har fået nok af mine penge og andres, nu er tiden moden til at spare de rigtige steder.
Goulduck, hvis du vil hjælpe i kampen så click lige min ICQ ind eller mail mig.
15022489 og kim.jespersen@get2net.dk
Avatar billede ffn Nybegynder
03. januar 2000 - 16:27 #17
Læst på www.comon.dk i dag
Ring gratis til hele verden over Nettet

  Det lyder næsten for godt til at være sandt; det amerikanske firma
  HotTelephone tilbyder at man kan ringe gratis op fra sin pc til enhver
  telefon i hele verden over Internet - ganske gratis. Konkurrenter som
  Net2Phone tilbyder allerede denne service, men man skal betale
  minuttakster, som ved almindelige udlandsopkald - dog er taksterne
  noget mindre.

  Men hos HotTelephone er opkaldet ganske gratis. Servicen er
  reklamefinanseret, og man skal derfor acceptere en af tre
  annonceplaner. Den første betyder, at man kan ringe gratis i hele
  USA, men til gengæld fremkommer et reklamebanner i
  browser-vinduet. Den anden plan giver adgang til 23 lande som Japan,
  Frankrig og Australien, men den enkelte samtale må maksimalt vare i
  10 minutter. Efter tiden er udløbet afbrydes samtalen, men man kan
  ringe op igen.

  Den sidste annonceplan giver adgang til at ringe til hele verden gratis -
  men man skal "tjene" hvert minut, enten ved at kigge på bannere eller
  handle hos bestemte Internet-butikker.

  Lydkvaliteten er ifølge det amerikanske PC World dårligere end hos
  konkurrenter som Net2Phone.

  (Kilde: PC World USA)