Avatar billede bruno1 Novice
27. april 2010 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

EXCEL - Opret felt der kan indeholde mere end 1 tal fra andre ark

Hej med jer

jeg er ved at lave et simpelt regnskab til min bankkonto og mit spg. er:

Hvordan laver jeg et felt hvor der kan stå info fra flere andre felter?

jeg har et "saldo" felt som bliver opdateret fra andre ark men jeg har ikke felt kunne finde ud af at implementerer penge jeg ved der kommer ind på kontoen senere men jeg ved ikke altid præcis hvornår.

Når jeg ved jeg kommer til at modtage et beløb på min konto noterer jeg det i et af mine andre ark - dette beløb skal så stå ved siden af saldo feltet da de jo ikke er kommet ind på min konto endnu.

eks:

fra ark1 - modtager 100kr ca d. 3 maj
fra ark2 - modtager 150kr ca d. 5 maj
osv.

alle disse felter skal samles sammen i mit regnskabsark hvor jeg har "saldo" feltet - min ide var så at kunne samle alle disse kommende indbetalinger i et felt ved siden af "saldo" så der stod i rækkefølge de kommende indbetalinger jeg har registreret fra ark1 og ark2 osv.

-saldofelt- -kommende indbetalinger -
-500kr    -  - 100 d.3/5 - 150 d. 5/5-
-------------------------------------

håber i kan forstå min sølle grafiske udlægning :-)

hvis der er en smartere måde at gøre det på vil jeg meget gerne høre det også!

Bruno
Avatar billede jean01ad Praktikant
28. april 2010 - 09:10 #1
Du kan bruge formlen "sammenkædning"

Eksepelvis

=Sammenkædning ("Celle i ark 1";"Celle i ark 2"; Celle 3; osv.)
Avatar billede bruno1 Novice
19. august 2010 - 19:56 #2
jeg gik lidt væk fra det igen da det simpelthen blev for besværligt...

Men jeg takker meget for dit forslag og du får points for det :-)

B.