Avatar billede toftdal Nybegynder
27. april 2010 - 14:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af datalister

I forbindelse med et skoleprojekt har jeg fået nogle datalister i excel format. Det ene indeholder en række varenumre på et bestemt lager. Den andet indeholder alle varenumre samt varenavne firmaet fører.  Jeg vil gerne have tilføjet varenavnene til den første dokument, men hvordan kan jeg få sorteret alle de overskydende varenavne fra nemmest muligt?

Altså hvis jeg i et dokument har numrene:

og i det andet har

133 stol
141 bord
144 seng
149 sofa
155 skænk

og kun skal have trukket de første numre ud på en samlet liste.

Hmm... det blev vist lidt langhåret, men hvis nogen har en ide må de meget gerne bringe den, ellers må jeg lige forsøge at uddybe.
Avatar billede jean01ad Praktikant
27. april 2010 - 16:22 #1
Er varenumre altid kun 3 tal?
Avatar billede jean01ad Praktikant
27. april 2010 - 17:07 #2
Hvis det er tilfældet så kan du gå ind og lave en hjælpekolonne foran varenavn der hedder Venstre("området"),3)

Du bliver så desværre nød til at formaterer dine varnumre til tekst - men kan så lave et almindeligt Lopslag som kun tager den første værdi der svarer til dit varenummer.

Det er i hvert fald en løsning, om den er smart kan diskuteres.
Avatar billede jean01ad Praktikant
27. april 2010 - 17:09 #3
Hvis det er tilfældet, så kan du lave en hjælpkolonne ved siden af varenavnet, hvor du bruger formlen Venstre("varenanvområdet";3)

Du skal formaterer dine varenumre til tekst, men herefter kan du lave et almindeligt Lopslag.

Det er en løsning, hvor smart den er kan diskuteres :-)
Avatar billede toftdal Nybegynder
22. juli 2013 - 18:32 #4
lukket