Avatar billede stig88 Nybegynder
20. juli 2001 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cyklisk redundanscheck

Hvad betyder cyklisk redundanscheck?

I forbindelse med at jeg skulle flytte filer vedr. en hjemmeside fra en diskette til harddiske fik jeg en fejlmeddelse hvor der stod at visse filer ikke kunne kopieres pga. cyklisk redundanscheck.
Avatar billede christoballito Nybegynder
20. juli 2001 - 16:35 #1
giv nogen flere point så for du måske et svar.
:-)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
20. juli 2001 - 16:36 #2
He - den har jeg også tit fået - mit næste træk er altid at smide disketten ud... ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2001 - 17:12 #3
Der er fejl på dine filer, checksummen (CRC) på filerne passer ikke mere og du kan ikke bruge dem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. juli 2001 - 20:58 #4
Når filer kopieres, bliver der lavet et \"fingeraftryk\" (CRC) af filen. Når filen så er kopieret bliver der lavet et CRC af den nye fil - er disse ikke ens, så er filerne heller ikke ens.

Jeg vil sige at det er din diskette, som har et problem - alså den er død.....
Avatar billede stig88 Nybegynder
23. juli 2001 - 11:16 #5
Ville helst give goulduck point, men da han kun har skrevet sit svar som kommentar, giver jeg pointene til retaxes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 11:22 #6
Til gengæld var jeg hurtigere end goulduck ;o)

Takker for pointene ;o)

goulducks forklaring var meget fin, skal siges!
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 2001 - 23:19 #7
:)